וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה המליצה לסגור את תיק בל"ל

29.11.2007 / 22:38

ראש אגף החקירות במשטרה: אין ראיות מספיקות כדי לגבש כתב אישום נגד רה"מ. זליכה: אם לא יוגש כתב אישום אעתור לבג"ץ

המשטרה הודיעה הערב (חמישי) כי לא תמליץ לפרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת בנק לאומי, אלא לסגור את התיק. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה יוחנן דנינו נפגש עם אנשי צוות החקירה בפרשה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, כדי לדון בעניין.

בסיום הישיבה, החליט דנינו לאמץ את ממצאי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שהתקבלו פה-אחד ולפיהם, לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת כנגד ראש הממשלה לביצוע עבירה של הפרת אמונים. דנינו שיבח את צוות החקירה ש"פעל בתנאים לא פשוטים ובמקצועיות רבה". תיק החקירה יועבר לפרקליטות המדינה לשם קבלת החלטה סופית בעניין.

אולמרט חשוד שבעת שכיהן כשר אוצר ניסה לשנות את תנאי המכרז להפרטת בנק לאומי על סמך תכתיבים שהעביר אליו מקורבו פרנק לואי. החוקרים ביקשו לבחון האם אולמרט פעל בהשפעה ישירה של לואי, ומדוע לא השעה את עצמו מעיסוק בנושא אף שהיה, לכאורה, בניגוד עניינים.

כתבי "הארץ" יהונתן ליס ומוטי בסוק מוסיפים:

עורך דינו של החשב הכללי היוצא ירון זליכה בעז בן צור אמר בתגובה, כי "אנו מאמינים שפרקליט המדינה יבחן את התיק ובסופו של דבר יגיע לכלל מסקנה שישנה גם ישנה תשתית ראייתית נכבדת להעמדתו לדין של ראש הממשלה. אם לא יעשה כך, אנו משערים שבית המשפט העליון יורה על העמדתו לדין של מר אולמרט, כתוצאה מעתירה שתוגש בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully