וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכחיש השואה מסעיר את אוקספורד

27.11.2007 / 9:55

הזמנתם של דיוויד אירווינג והפוליטיקאי הימני קיצוני ניק גריפין לדיון בזכות הדיבור הציתה הפגנות והתפרעויות מחוץ לאולם

הפגנות סוערות של יהודים ומוסלמים נערכו אתמול מול בית איגוד אוקספורד, שם נערך דיון בחופש הדיבור בהשתתפות שתי דמויות שנויות במחלוקת: ההיסטוריון מכחיש השואה דיוויד אירווינג ומנהיג המפלגנה הימנית-לאומנית בבריטניה, ניק גריפין. ההפגנות הפכו להתפרעות כשאירווינג הגיע למקום, שעות לפני תחילת הדיון, כדי לתפוס את מקומו. תחילת הדיון נדחתה לאחר שהמשטרה גילתה מספר מפגינים בתוך האולם, במושבי הקהל.

אירווינג, 69, טוען כי לא היתה השמדה מכוונת ושיטתית של יהודים בתקופת מלחמת העולם השניה, וכי אין הוכחות לקיומם של תאי גזים באושוויץ. הוא האשים בעבר את יהדות העולם "בכל הבעיות בבריטניה", והשתלח גם במיעוטים אתניים אחרים. הזמנתו של אירווינג לדבר בדיון באיגוד אוקספורד, הפעיל כבר 184 שנים, הרגיזה רבים ואף הביאה כמה דוברים עתידיים, ביניהם שר הביטחון הבריטי דס בראון, לבטל את השתתפותם באירועים.

גריפין, מנהיג המפלגה הלאומנית BNP, ידוע בהתבטאויות גזעניות כנגד מהגרים בבריטניה ובמיוחד כנגד המהגרים המוסלמים. מפלגתו והארגון "החזית הלאומנית" הבריטית – ארגון ניאו נאצי קיצוני – התפצלו שניהם מאותו ארגון. הוא דוגל ב"בריטניה לבנה ונוצרית", והזהיר פעמים רבות מהפיכתה ל"איסלמיסטן". גם הוא טען, לפני שינוי קו שערכה מפלגתו, כי השואה היתה "מתיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully