וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבילים שכר בכירים במגזר הציבורי

צבי זרחיה

23.11.2007 / 8:24

אושרה בקריאה טרומית הצעתו של ח"כ דני יתום (עבודה), כי בכירים בחברות ממשלתיות יוכלו להרויח עד פי 10 משכר המינימום

שכר הבכירים בחברות ובתאגידים ממשלתיים המתוקצבים על ידי מוסדות המדינה יוגבל ל-40 אלף שקל בחודש. כלומר, פי עשרה משכר המינימום - כך מציע ח"כ דני יתום (עבודה) בהצעת חוק שהגיש ואושרה שלשום בקריאה טרומית במליאת הכנסת. בעד הצעת החוק הצביעו 18 ח"כים, ולא היו מתנגדים או נמנעים.

הממשלה תמכה בהצעת החוק לאחר שיתום התחייב שהיא לא תחול על עמותות ועל מלכ"רים, שתגובש הוראת מעבר על חוזים קיימים ושההצעה תאוחד עם הצעת חוק ממשלתית שתוגש בקרוב. יתום גם הסכים להסיר את הסעיף בהצעת החוק שלפיו, מי שעובר על הוראות החוק - דינו 10 חודשי מאסר.

"הצעת החוק נועדה לצמצם את הפערים בין הבכירים לזוטרים במגזר הציבורי", הסביר יתום. "מן הראוי שחברה הנמצאת בבעלות המדינה, שכר בכיריה משולם על ידי משלם המסים, יחולו לגביהם אמות מידה של השכר הנהוגות בשירות הציבורי. חברות ממשלתיות לא צריכות להשתולל על ידי הענקת שכר גבוה לבכירים, ובכך לעשות שימוש לא נאות בכספי הציבור", הוסיף. לדבריו, בעבודה בשירות הציבורי יש משום שליחות, שאינה נמדדת בכסף.

המליאה אישרה בקריאה טרומית גם הצעת חוק שהגישו הח"כים אסתרינה טרטמן ואלכס מילר (ישראל ביתנו), לפיה הרשויות הציבוריות יחויבו להתקין ולהשתמש בנורות חסכוניות בלבד במבנים המשמשים אותן. טרטמן אמרה כי שימוש בנורות פלורסנט במקום בנורות ליבון יכול לחסוך 60%-80% מצריכת האנרגיה לתאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully