וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: איש ציבור תחת חקירה צריך להתפטר

22.11.2007 / 19:39

ימים ספורים לפני החלטת המשטרה בפרשת בנק לאומי, אמר היועמ"ש בכינוס באוני' בר אילן כי "יש לטפח נורמה שלטונית שכזו"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז אמר כי מן הראוי שאיש ציבור שמתנהלים נגדו הליכים פליליים בשלבים מתקדמים לקראת הגשת כתב אישום, ייקח אחריות אישית ויתפטר מתפקידו. מזוז אמר את הדברים בכינוס באוניברסיטת בר אילן.
כזכור, בתחילת השבוע הבא צפויה להתקבל הכרעה במשטרה בעניינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת בנק לאומי.

מזוז ציין את שמותיהם של השרים חיים רמון, צחי הנגבי ואברהם הירשזון שהתפטרו מתפקידם ו"הפגינו נורמת התנהגות ציבורית שאינה מתבססת דווקא על חובה משפטית". לדבריו, "בבריטניה למשל, לא קיים חוק כזה אבל קיימת נורמה. השאלה היא האם נעשה ניסיון מספיק לטפח נורמה שלטונית כזו, קודם לשימוש בכלים המשפטיים. זו אולי שאלה להיסטוריונים. המשפט הפלילי לא נועד ולא מסוגל לתת מענה לכל המורכבויות של המרחב הציבורי".

לעומתו, הפרופ' מני מאוטנר, שהיה אחד ממועמדיו של שר המשפטים דניאל פרידמן לכהונת שופט בבית המשפט העליון, אמר בכינוס כי "איש ציבור שמהשטרה המליצה להעמידו לדין, רשאי להמשיך בתפקידו, שכן רק בית המשפט רשאי לקבוע אם הוא חף מפשע או אשם".

בתוך כך, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש אמרה בכנס, כי אסור לצמצם או לבטל את עברת הפרת האמונים כפי שהציע שר המשפטים דניאל פרידמן. "מדובר בעבירה חשובה שמאפשרת העמדה לדין אישי ציבור במקרים שאינם מגיעים לסף פלילי אחר". לדברי ביניש, "תפקידו של בית המשפט הוא לפרש את סעיף הפרת האמונים בזהירות המתאימה, אך אין לתחום אותו בחקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully