וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”קצין שלא יכול לדבר על יהדות לא ינצח”

יהושע בריינר

21.11.2007 / 19:55

האלוף שטרן אמר שישראל לא יכולה להרשות לעצמה ערים בהן אין משמעות להקרבה. על החרדים: אין דבר כזה עשרות אלפים שתורתם אומנותם

ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף אלעזר שטרן, אמר היום בנאומו בכנס של מרכז בגין-סאדאת בנושא הערכות צה"ל לאתגרים עתידיים שנערך באוניברסיטת בר אילן, כי "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ערים שלמות שם אין משמעות להקרבת חיים או שאין בתוכן הלוויות צבאיות".

לדבריו, "קצין בצה"ל שלא מסוגל לדבר במשך 20 דקות אל פקודיו בנושא יהדות, לא ינצח בקרב. זה לא אומר שצריך לדבר על 3 תפילות ביום. מצידי שיספר על סבתא שלו מתימן, אבל שידבר".

על השתמטות החרדים מצה"ל אמר שטרן: "אין דבר כזה עשרות אלפים שאכן תורתם אומנותם. אין דבר כזה בעולם כולו, שערים וקהילות שלמות נמצאות באוהלה של תורה. ההשתמטות נותנת לגיטימציה למשתמטים הצפונים וגם לאלה מציונות הדתית".

שטרן הוסיף: "לא נוכל לגרור מישהו עם דעות מהשמאל הקיצוני לבתי משפט כשמהצד השני אנשים שאומרים תורתי אומנותי יצאו אוטומטית מהצבא". לדבריו, צה"ל שמט את השטיח מתחת לקהילה החרדית כשהציב בפניה את הנח"ל החרדי: "יש שם תנאים שאין בבני ברק. החיילים לא רואים אשה מקילומטרים. עכשיו נראה את החרדים אחרי שהצלחנו למצוא פתרון".

בהתייחסו לקריאות הנשמעות ולפיהן, יש להפוך את צה"ל לצבא מקצועי אמר שטרן: "צה"ל הוא צבא העם והדיונים האם זה צריך להיות כך הם מיותרים עד שיחיו יחד זאב עם כבש". הוא הוסיף כי "אנחנו כבר יודעים שבשנה הבאה נצטרך למעלה מ-60% ממערך המילואים. תארו לעצמכם מה היה קורה אילו לא היינו צבא העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully