וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה משחקה של חולון נגד גלבוע/עפולה

שגיא ניר

15.11.2007 / 13:32

דחיית הדיון בעניין עונשה של הקבוצה הביא גם לדחיית המשחק למועד שעוד לא נקבע. אמו של זורק החזיז נעצרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה

מנהלת הליגה החליטה אתמול (רביעי) לדחות את פיינל פור ליגת העל בשבוע, וקבעה שייערך בין ה-27 ל-29 במאי. הדחייה היא בעקבות בעיה של תאריכים למשחק בין עירוני רמת גן למכבי תל אביב, שאמור היה להתקיים ביום שני אך בוטל בעקבות אירוע החזיז במלחה. סיבה נוספת לדחייה היא ל"ג בעומר, שחל בתאריך המקורי שנקבע לחצי הגמר.

הוועדה בראשות ניצב בדימוס דוד צור, שהקימה מנהלת הליגה בעקבות אירועי מלחה, התכנסה הבוקר לראשונה. בפתיחת דיוניה הצהיר צור: "מטרת הועדה להסתכל קדימה ולא לחקור את האירועים שהיו. ננסה לבוא עם המלצות שהמנהלת תוכל לקחת ולהוביל את הכדורסל למקום בטוח יותר. אני מאמין שהפעם ההמלצות ייושמו גם כי קרה משהו וגם כי המנהלת הבטיחה שהן ייושמו".

"טבעת האבטחה תהיה הדוקה יותר", הוסיף צור, "אנחנו מקווים שהפיקוח והאמצעים שיופעלו יהיו טובים יותר. אנחנו מסתכלים לטווח ארוך, זה לא זבנג וגמרנו. חשוב שכל המערכות ישלבו ידיים וינועו לכיוון שכולם מסכימים עליו. צריך שהענישה תהיה אפקטיבית".

"הדין המשמעתי אמור לשמש כאמצעי מניעה"

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל קיבל אמש (רביעי) את בקשתה של הפועל חולון ודחה את הדיון בעניינה ליום שלישי הבא. כזכור, חולון אמורה לעמוד לדין משמעתי בפני בית הדין של איגוד הכדורסל, בעקבות זריקת החזיז במלחה. אתמול הגישה משטרת מרחב מוריה, את ממצאי החקירה לידי היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, שהחליט על ההעמדה לדין. עו"ד קרמר ייצג את איגוד הכדורסל, ולכן גם חולון תיהיה זכאית להשתמש בשירותיו של עורך דין.

בכתב האישום, המסתמך על דו"ח המשטרה מהאירוע, כותב עו"ד קרמר: "החזיז הושלך מיציע עמידה שבו רוכזו אוהדי קבוצת הפועל חולון, ועל פי דו"ח המשטרה, החזיז הושלך על ידי אוהד הקבוצה". חולון תואשם בשלושה סעיפים: "התפרעות אוהדים לרבות זריקת חפצים, חזיזים, רימוני עשן, ציוד פירוטכני אחר או חפץ כלשהו לשדה המשחק - עבירה בניגוד לתקנון המשמעת. התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים עבירה על פי סעיף 22 י"ג לתקנון המשמעת, וכן אחריות קבוצה להתנהגות אוהדים נסמכת, בין השאר, על הוראות סעיף 15 ג' לתקנון המשמעת".

במידה ותורשע, צפויה הפועל חולון לספוג הפסד טכני במשחק מול ירושלים, כשמשמעותו אי קבלת נקודת ליגה הניתנת על הפסד ליגה רגיל. בגיליון ההרשעות של חולון רשומות 38 הרשעות החל משנת 1974, היסטוריה איתה מתכוון התובע להשתמש בדיון. מיקי דורסמן, הבעלים והמאמן של חולון, ינסה להוכיח בדיון כי לקבוצתו אין אחריות באירוע שקרה, ולצורך כך הוא מתכוון להצטייד בטובי עורכי הדין במדינה.

איגוד הכדורסל יבקש מבית הדין המשמעתי להורות, שמשחקי הבית של הפועל חולון יתקיימו ללא קהל, עד אשר יסתיימו ההליכים המשמעתיים. לבקשה מצורפת גם פנייתה של מנהלת ליגת העל בכדורסל, אשר פנתה לאיגוד הכדורסל וביקשה לקבל החלטה כזאת. בנימוקים לבקשה ציין עו"ד קרמר: "תכליתה של הבקשה הוא להגן על ציבור הצופים, השופטים, השחקנים והפעילים בתחום הכדורסל. הדין המשמעתי והדין הפלילי אינם זהים. הדין המשמעתי אמור לשמש יותר כאמצעי מניעה ולכן מבוקש בזאת סעד זמני נחוץ והכרחי זה".

הבוקר (חמישי) הוחלט לדחות גם את מועד משחק הבית של חולון נגד גלבוע/עפולה, שהיה אמור להיערך ביום שני הקרוב במסגרת המחזור הרביעי בליגה. מועד חלופי למשחק טרם נקבע.

דוד רוזנטל ממערכת וואלה! מוסיף, כי הבוקר (חמישי) עצרה משטרת מרחב מוריה את אמו של יוסי מלאך, שהודה בזריקת החזיז, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. דוברות המשטרה לא מסרה פרטים נוספים בשלב זה.

עדכון ראשון: 14.11.07, 12:14
עדכון אחרון: 15.11.07 13:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully