וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס אישר: נשק חלל עתידני נגד אירן

14.11.2007 / 9:47

על פי הדיווח ב"טלגרף", ארה"ב פיתחה רכב חלל שיוכל להשמיד תוך מספר דקות כל מטרה בעולם. על הכוונת: אירן וצפון קוריאה

הפנטגון השקיע מיליארדי דולרים בפיתוח אמצעי תקיפה מהחלל שיוכל להגן גם על ישראל במקרה של התקפת טילים אירנית. ה"טלגרף" הבריטי דיווח כי הקונגרס האמריקאי אישר את השקעת הענק כדי לפתח את הנשק העתידני שאמור לפעול מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ.

לפי הדיווח, רכב החלל החדש שנקרא "פלקון" יהיה מסוגל לטוס במהירות הגדולה פי שישה ממהירות הקול ויוכל להשליך פצצות במשקל כולל של 1554 טון תוך מספר מועט של דקות. לפי התכנון, יכולת ההשמדה של הפצצות תוכפל על ידי כוח הכבידה והן ינועו לעבר המטרה במהירות הגדולה פי 25 ממהירות הקול. בפנטגון אישרו את הדיווח אולם אמרו כי הניסוי הראשון בנשק העתידני צפוי במהלך 2008.

מומחים מעריכים כי מטרתו העיקרית של ה"פלקון" הוא לפגוע במתקנים גרעיניים בעיקר בצפון קוריאה ואירן. בכיר בפנטגון אמר כי "אם ניתקל במצב בו נדע על התקפה שצפויה על דרום קוריאה או על ישראל, נוכל לסכל זאת בתוך מספר דקות". לדבריו " עם הנשק החדש, נוכל לטוס מעל שטחים עוינים מבלי שהם יוכלו לפגוע בנו". הוא הוסיף כי "בעידן בו צפון קוריאה מחזיקה בנשק גרעיני ואירן קרובה לכך , השאלה היא לא אם אנו מסוגלים לפגוע בהם, אלא כמה מהר נוכל לתקוף במקרה חירום".

בתוך כך, אמש (שלישי) הסכימה אירן להעביר לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) תוכניות לייצור ראשי נפץ גרעיניים. כך מסרו דיפלומטים בווינה. החלטתה של אירן להביר את המסמכים, שנראו כבר לפני שנתיים על ידי פקחים של האו"ם, ככל הנראה נועדה למנוע את הרחבת הסנקציות על טהרן. עם זאת, אירן טרם עמדה בכל הדרישות שהציבה בפניה סבא"א. יו"ר הסוכנות מוחמד אל-בראדעי צפוי לדווח בדו"ח שיוגש בשבוע הבא כי אירן הרחיבה את שיתוף הפעולה עם הסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully