וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה: אעזוב בתאריך שאני קבעתי

10.11.2007 / 20:19

לדברי החשב הכללי בראיון לערוץ 10, הוא השלים את הרפורמות שביקש לסיים לפני שיעזוב, ולכן יתפטר בעוד חודש. "אין לי ספק שהמבקר יתמוך בי עד השעה האחרונה"

החשב הכללי של האוצר ד"ר [[ירון זליכה]] הודיע אתמול (שבת) בראיון לערוץ 10 כי בכוונתו להתפטר מתפקידו בעוד כחודש. זליכה הסביר כי ביקש להישאר בתפקידו עד שתסתיים חקירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, והוא יסיים את הרפורמות שהחל במשרד האוצר. לדבריו, שני התנאים התמלאו, ולכן הוא מסיים את תפקידו.

"אמרתי מראש שאין בכוונתי להישאר עוד זמן רב, אלא רק עד להשלמת החקירה - והיא הושלמה - ועד שאשלים את מכלול את הרפורמות, ואף הן הסתיימו", אמר זליכה. "אני יכול להבטיח לציבור שאין שקל שאנשי ואני לא בדקנו בתקציב המדינה. התקצב כיום פחות או יותר נקי. אבל אני חייב לומר שכמעט ולא נגנעו במונופולים הציבוריים, ברשויות המקומיות ובמנהל מקרקעי ישראל – הגיע הזמן לקחת את השיטות שבנינו וליישם אותן גם בקרב הגופים הללו", הוסיף.

"החשב הכללי הוא שומר הסף של הקופה הציבורית. משום כך הייתי חייב להראות שעצמאותו של החשב הכללי היא מהותית לשמירה על שלטון החוק", הסביר זליכה את סירובו לעזוב את תפקידו מוקדם יותר, כשהודיע שר החוץ רוני בר-און כי לא יאריך את כהונתו "לא יכולתי להרשות לאנשים שחשודים בפלילים להדיח אותי. אני עוזב בתאריך שאני קבעתי". הוא הוסיף כי הוא בהחלט תומך ברוטציה, וכי הוא קבע את עקרון הרוטציה לתפקיד.

זליכה אמר כי אין לו ספק שמבקר המדינה יעמוד לצידו ויתמוך בו "עד השעה האחרונה". ואולם המבקר מיכה לינדנשטראוס עדיין לא הודיע אם יארך את צו המבקר, המגן עליו מפני פיטורין כחושף שחיתויות. הצו יפקע ביום חמישי הקרוב, ואם לא יאריך אותו לינדנשטראוס, זליכה יאלץ לעזוב את תפקידו כבר בשבוע בקרוב.

"אנחנו מנענו את מכירת המכרז"

כמו בהתבטאויותיו הקודמות, זליכה השתלח בראש הממשלה אהוד אולמרט, וטען שבחקירת פרשת התערבותו במכרז הפרטת בנק לאומי הראיות מצביעות שהוא פעל ישירות על פי התכתיבים של קבוצות לואי, כדי להטות את המכרז לטובתה.

"משעה שהבנו שאולמרט פועל לטובת מתחרה ספציפי, קבענו מבנה מכרז באופן שיהיה קשה לתפור אותו לטובת משקיע אחד. זו הסיבה שכתוצאה ממנה הפרשה נחשפה", אמר זליכה.

כנשאל איך יתכן שהוא הפקיד הראשון והיחיד שהתלונן כנגד שר האוצר, הפנה זליכה את ההאשמות לפקידים שקדמו לו. "שאל את האנשים שעשו קדנציות שלמות ולא ראו כלום ולא שמעו כלום", אמר. "הם כנראה לא שירתו באותה מדינה שאני שירתתי".
זליכה אמר בתום הראיון כי אין בכוונתו לפנות לפוליטיקה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מר זליכה ממשיך במסע הכפשותיו את ראש הממשלה. לטיפול זה 'זכו' רבים וטובים שלא נענו לתכתיביו, כעת הוא מנסה לשנות את תוצאות חקירת פרשת בל"ל, וזה אינו ראוי לתגובה". ממשרד האוצר אמרו בתגובה כי סיפור זליכה הוא "היסטוריה", והתפטרותו אינו ראויה לתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully