וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חסון שוב נלחם בטוקבקיסטים

ספי קרופסקי

7.11.2007 / 9:18

לפי הצעת חוק חדשה של חסון שתונח על שולחן הכנסת, האחריות המשפטית לטוקבקים שלכם תחול רק על האתרים עצמם

הצעת חוק חדשה של ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), שתונח היום (רביעי) על שולחן הכנסת, תחייב את האתרים הגדולים לקחת אחריות על הטוקבקים שלכם. לפי עיקרי הצעתו של ח"כ חסון, האחריות המשפטית לתוכן תגובות הגולשים תהיה רק של עורכי אתרים שלהם יותר מ-50 אלף כניסות ביום, ולא של המגיבים עצמם.

ח"כ חסון, שלפני מספר חודשים גנז הצעת חוק לפיה כותבי הטוקבקים יחויבו להזדהות, טוען כי באמצעות ההצעה "ניצור פה מצב חדש". לדבריו, "במצב הזה לא יהיה כל צורך מצד הטוקבקיסטים להזדהות כאשר הם כותבים את תגובותיהם, ומצד שני נמנע מצב של הפקרות מילולית דרך הטלת האחריות על תוכן האתר בידי מנהליו".

לפי חסון, הצעת החוק החדשה תמנע את המצב הקיים של "אלימות מילולית". לדבריו, על האתרים לקחת אחריות בדומה לעיתונות המודפסת. "אסור להפוך את הרשת לכלי משחית ורוע", אמר. אז מה אתם חושבים על ההצעה החדשה? טקבקו לנו, בינתיים ניתן לעשות זאת באופן חופשי.

"תסתיים כהצעת חוק פופוליסטית"

עו"ד יהונתן קלינגר המתמחה בדיני הרשת הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "החוק של חסון ייפגע בזכות הביטוי כיוון שהוא יבקש מהאתרים להפעיל סטנדרטים חוקתיים לבחינת ביטויים". בהתייחס לבקשתו של חסון למסור את נתוני הכניסה של כל אתר על מנת להחיל את החוק, אמר קלינגר כי "זכות הקניין של האתרים תפגם, כיוון שהחוק מחייב אותם למסור פרטים סודיים על נתוני הגולשים שלהם".

מעבר לכך אומר קלינגר, "נכון להיום מתייחס לעניין חוק מסחר ואלקטרוניקה. להוסיף חוק שדן באותן הסוגיות יעלה לכנסת כספים מיותרים מכיסו של משלם המיסים". קלינגר מסכם כי "המלחמה היא לא נגד הטוקבקיסטים אלא נגד תרבות הביטוי - ההצעה הזו תתחיל בתור הצעת חוק פופוליסטית וגם תסתיים ככזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully