וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק שליש מהנזקקים מקבל סיוע מהמדינה"

ספי קרופסקי

6.11.2007 / 12:42

כך עולה מנתונים שהוצגו על ידי נציגי משרד הרווחה בישיבת ועדת הכספים בכנסת, כחלק מדרישתם להגדיל את תקציב משרדם

"משרד הרווחה מטפל רק בשליש מהאנשים הזקוקים לסיוע של שירותי הרווחה בישראל". כך נחשף בישיבת ועדת הכספים היום (שלישי), בה הציג שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג (עבודה), את תקציב משרדו לשנת 2008.

לפי הנתונים שהוצגו על ידי מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ', 220 אלף אנשים עם מוגבלויות ובינם: נכים, בעלי פיגור שכלי ואוטיסטים, זקוקים לטיפול שירותי הרווחה. בפועל, רק 65 אלף נהנים מהשירותים הנחוצים. 350 אלף ילדים ונוער בסיכון זקוקים לטיפול, אולם רק 110 אלף נמנים בין אלו שמקבלים אותו, 400 אלף קשישים רשומים כנזקקים לסיוע ו-235 אלף נהנים מהשירותים.

עוד עולה מהנתונים, כי מבין 68 אלף עבריינים הזקוקים לשיקום, מקבלים סיוע רק 53 אלף בפועל, ומתוך 83 אלף דרי רחוב, מטופלים על ידי משרד הרווחה רק 9,250 איש בלבד. בסך הכל, 1.121 מיליון אזרחים בישראל זקוקים לשירותי הרווחה, אולם רק 472 אלף מקבלים סיוע בפועל.

במהלך הישיבה עלה כי משרד הרווחה ביקש לשנת 2008 תוספת תקציב של 853 מיליון שקל, אך קיבל בפועל תוספת של 283 מיליון בלבד. חבר הוועדה, ח"כ זאב אלקין (קדימה), אמר כי "הנתונים הקשים מלמדים אותנו פעם נוספת על הזנחה של שנים רבות בכל תחומי הרווחה". לדבריו, "ברור שרק טיפול בהקצאת משאבים רציניים יבלום את ההידרדרות במצב החברה, אחרת נהיה מדינת רווחה על הנייר בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully