וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנאפוליס היא הזדמנות ולא איום"

עדיה-אמרי אור וספי קרופסקי

4.11.2007 / 6:58

בנאום בעצרת לזכר רה"מ המנוח רבין התייחס לראשונה שר הביטחון לוועידת השלום הצפויה: "מקווה בכל ליבי שהיא תצליח"

שר הביטחון אהוד ברק השמיע אמש (שבת) לראשונה דברים בעד ועידת השלום באנאפוליס, במהלך עצרת הזיכרון לזכר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. לדבריו, "המבחן המיידי שלפנינו הוא אנאפוליס. היא הזדמנות ולא איום ואני תקווה בכל ליבי שהיא תצלח".

ברק הוסיף כי "המחנה שלנו בראשות כל מנהיגיו ידע ברגעי האמת תמיד ללכת אל השלום יותר מכל גוף אחר בפוליטיקה הישראלית, אך תמיד בשיקול דעת ואחריות. חובתינו העליונה גם היום לפתוח אופקים מדיניים חדשים בכל מקום שניתן ואנו נעשה זאת. אנו מבטיחים לך יצחק, דרכך היא שתנצח".

ברק, אמר בדבריו כי הוא "מתגעגע למדינה שבה רגש הבושה מדגיש גבולות בפני עזות המצח. לחברה, שבה ידעו מה ראוי ולא ראוי גם בלי חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה או פסיקות בג"ץ. שבה ספין אינו העיקר אלא המעשה, ושהיו בה גם נוכלים וגם משתמטים, אלא שהם היו מהלכים בצל הבתים ולא מתחזים להיות, או נהיים, מנהיגי תרבות או מובילי דעת קהל".

"אתם קיבלתם את הלפיד"

למרות שבשנים האחרונות ביקשו מארגניה להדגיש את הקו האזרחי והלא-פוליטי שלה, השנה הוזמנו לנאום מדינאים, דוגמת נשיא המדינה שמעון פרס, שקרא בנאומו לנוכחים בעצרת להמשיך את דרכו ומורשתו של רבין: "אתם קיבלתם את הלפיד שלו, אתם כאן כדי לשאת באחריות - לא להתייאש, לא לסגת ולעמוד כסלע איתן לימין השלום. כל צעד וכל מאמץ לשלום צריך לזכות בתמיכתם". פרס קרא לאלפים בעצרת להשמיע את קולם ולגלות מנהיגות בתמיכה בתהליכי השלום.

פרס רמז גם לקיפאון בתהליך השלום עם הפלסטינים כשאמר: "אף שלום לא דמה לתכנית שתוכננה מראש, אבל כל שלום הסתיים בשלום. זה עניין של רצון, של נחישות של דבקות במטרה".

"האקדח היה טעון בתמיכה"

עצרת הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין, במלאות 12 שנים להרצחו, החלה אמש (שבת) בשעה 20:00 בכיכר רבין בתל אביב. על ההנחיה הופקד אהרן (אהרל'ה) ברנע וכותרתה – בשל החלטת בית המשפט לאפשר ליגאל עמיר לערוך את ברית בנו בכלא – "ברית נגד הרוצח". ב-21:06, השעה בה נורה רבין, התקיימה דקת דומיה לזכרו. על פי ההערכות שמסר ברנע, התקהלו בכיכר כ-150 אלף בני אדם.

בנאום נוקב תקף יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח, את השופט צבי גורפינקל, שאישר את מילת בנו של עמיר בכלא. "השופט צבי גורפינקל תהה בהשתוממות, מה האסון הגדול בעריכת הברית בכלא וסיכם בטיעון שהעותר הוא יהודי", אמר. "יהודי, בעיניי הוא אדם ערכי ושומר חוק, בין לעם שהעניק לאנושות את הקוד המוסרי האוניברסלי של עשרת הדיברות, ובתוכן הדיבר לא תרצח. יהודי הוא מי שכשאר הוא מל את בנו, הוא יודע כי אחד מטעמי ברית המילה הוא לתת בגוף חותם גשמי ומשותף שנועד לאחד ולקבץ, ולא לזרוע פירוד ושנאה בתוכינו".

בנו של ראש הממשלה הפנה אצבע מאשימה גם כלפי שולחיו של רוצח אביו: "הרוצח הופעל, לא רק פעל, 12 שנים אחרי ומפעיליו עדיין לא נדרשו לתת הסברים ולשלם את המחיר. אקדחו של הרוצח הגיע איתו באותו לילה מר כשהוא טעון בתמיכה מוסרית מורלית ואידיאולוגית שהתירה את הדם. אצבע אחת לחצה על ההדק אבל ידיים רבות הובילו אותה לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully