וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים: אם יוצאו צווי מניעה נעתור לבג"ץ

ספי קרופסקי

1.11.2007 / 9:50

משרדי האוצר והחינוך ביקשו מבית הדין לעבודה להתערב בשביתת הארגון. רן ארז: אם נפסיד בבג"ץ, נתפטר קולקטיבית

"אוי למערכת חינוך שמחזירה את מוריה לכיתות תחת אזיקים", כך אמרו היום (חמישי) בארגון המורים. זאת, בשל בקשת משרדי החינוך והאוצר לבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה נגד המורים השובתים כבר 20 יום. בבקשה דורשים האוצר והחינוך מבית הדין לכפות על המורים המכינים תלמידים לבגרויות ועל מורי הפנימיות לשוב וללמד. בית הדין קבע הבוקר, כי על ארגון המורים להשיב עד יום ראשון לבקשת הצו.

לדברי נציגי הארגון, "היה וחלילה יבואו צווים כאלו נעתור לבג"ץ". יו"ר ארגון המורים רן ארז איים: "אם נפסיד בבג"ץ נתפטר קולקטיבית".

יו"ר מרכז השלטון המקומי עדי אלדר, ששימש כמתווך בין הצדדים, ציין הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי הנחה את מרכז השלטון המקומי, שביחד עם משרד החינוך מעסיק את מורי התיכונים, להגיש לבית הדין לעבודה בקשה להוצאת צווי מניעה לשביתה. "לא ראיתי שום מוצא אחר", הסביר.

"רק זעזוע רציני יחזיר את הילדים לבית הספר. במשא ומתן כל צד מתקדם לכיוון השני. כאן ראיתי שהמשימה היא בלתי אפשרית, שני הצדדים לא גילו גמישות. אני קודם כל חושב שמגיע למורים ואני בעד, אבל יש דרך איך לעשות את זה".

אתמול הדגיש אלדר כי מרכז השלטון המקומי לא יאפשר פגיעה בבחינות הבגרות. "השביתה עברה את יומה ה-20, וראשי הרשויות סבורים כי אין עוד להמתין מהצד ולראות כיצד 650 אלף תלמידים בישראל מסתובבים ברחובות ולא לומדים, ו-40,000 מורים שובתים מעבודתם", אמר אלדר.

"הצעת שר האוצר מבזה"

"אנחנו עדיין מקווים שהצווים לא יגיעו, ואם יגיעו אנחנו נתמודד עם ההחלטה בבית הדין", אמרו בארגון. לדברי דוברת ארגון המורים, קרן שקד, הצווים "בוודאי לא יפתרו שום בעיה במערכת החינוך. לא רק שזה לא יפתור את הבעיות, זה רק יחמיר אותם, ואנחנו מקווים שבית הדין לעבודה ישכיל להבין את זה גם כן".

"שר האוצר הציע לנו תוספת של אחוז וחצי, שעופר עיני כבר הציע לנו לפני חודשים", אמרה שקד, "ועם כל הכבוד, שר האוצר הגיע ביום ה-19 לשביתה והניח על השולחן הצעה שנדחתה כבר לפני חודשים. זה היה מבייש ואפילו מבזה", אמרה. אתמול דחה הארגון את הצעת משרד האוצר לתוספת שכר של 5%, שתשולם במשך שלוש שנים.

לאחר הודעת המורים, מסר יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ששימש כמתווך בין הצדדים, כי החליט להפסיק את ניסיונות התיווך. צווי המניעה יתייחסו, כנראה, ללימודים בכיתות י"א-י"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully