וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורמה: המאבק בשלטון הצבאי יורד נמוך

26.10.2007 / 15:03

אקטיביסטיות מצאו את שיטת ההתנגדות האפקטיבית ביותר נגד המשטר הצבאי בבורמה: הצפת השגרירויות בתחתונים משומשים

אקטיביסטים בורמזים אמרו אתמול (חמישי) כי הם פתחו בקמפיין התנגדות למשטר הצבאי ב[[בורמה]], אולם לא באמצעות דיבורים או סנקציות, אלא על ידי הצפת השגרירויות הזרות של המדינה בתחתוני נשים.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי הקבוצה הפרו-דמוקרטית שפועלת בעיר צ'נג-מאי שבצפון תאילנד מעודדת נשים בכל רחבי העולם "לשלוח, להעביר או לזרוק" את בגדיהן התחתונים לשגרירויות הזרות של בורמה.

"המשטר הצבאי בבורמה לא רק אכזרי אלא גם מחזיק באמונות טפלות", כך פורסם בהודעה שהעלתה הקבוצה האקטיביסטית באתר האינטרנט שלה. לטענת חברי הקבוצה, הגנרלים ששולטים בבורמה מאמינים כי מגע עם תחתוני נשים יכול לגזול מהם את כוחותיהם.

החונטה הצבאית השולטת בבורמה עוררה מחאה בינלאומית בספטמבר כשחייליה דיכאו באכזריות הפגנות שלוות, והרגו לפחות 13 בני אדם. אירופה וארה"ב גינו את המשטר והכריזו על סנקציות חדשות נגדו. אולם למרות המחאה והכרזת האו"ם שהוקיעה את הדיכוי ועודדה דיאלוג, החונטה לא גילתה סימנים של תנועה אל עבר התנהלות דמוקרטית יותר, ולא שחררה את מנהיגת האופוזיציה [[אונג סאן סו צ'י]].

כעת מקווים האקטיביסטים העומדים מאחורי מבצע "כוח התחתונים" כי הלבשה תחתונה תוכל להצליח היכן שהדיפלומטיה הבינלאומית נכשלה עד כה." אנחנו רוצים קודם כל לעורר מודעות, ואנחנו מכוונים את הפעילות נגד הגורמים הרשמיים של ממשלת בורמה, כדי לתת להם לדעת שאנחנו נגד הניצול לרעה של הכוח", כך אמרה טומוקו, אחת האקטיביסטיות.

טומוקו, שהסכימה להזדהות רק בשמה הפרטי, אמרה כי היא שמעה שהשגרירויות הבורמזיות בתאילנד אוסטרליה ובארצות הברית כבר הפכו למטרה למבצע התחתונים, שהחל בשבוע שעבר. "הרעיון הוא לשלוח לגנרלים תחתונים כסמל להחלשת כוחם" היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully