וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: המפלגה הגזענית זכתה בבחירות

שי אילן

21.10.2007 / 22:29

לפי תוצאות ראשונות, מפלגת העם זכתה ב-29% מהקולות וחזקה את כוחה בפרלמנט. המפלגה קוראת לגירוש מהגרים משוויץ

תוצאות ראשונות מצביעות כי "מפלגת העם" השווייצית זכתה בבחירות בשוויץ. לפי התוצאות, המפלגה זכתה ב-29% מהקולות, והתחזקה בערך בשלושה אחוז מאז הבחירות הקודמות שהתקיימו ב-2003. למפלגה יתווספו בערך 6 מושבים בבית התחתון של הפרלמנט.

המפלגה, שהיא תנועה ימנית המתאפיינת במדיניות קיצונית נגד מהגרים, תצטרך עוד להיאבק על כוחה בסנאט, בו נבחרים הנציגים בבחירות יחסיות בקנטונים. ברוב הקנטונים יערך סיבוב שני של הבחירות בסוף השבוע הבא.

בעד גירוש מהגרים

מפלגת העם גרמה לזעזוע בדעת הקהל העולמית כשכרזת בחירות שפרסמה הגיעה לתקשורת. בכרזה נראות כבשים לבנות העומדות על דגל שווייץ ובועטות ממנו כבשה שחורה. מתחת לציור מופיעה הסיסמה: "למען הביטחון". הכרזה כוונה נגד מהגרים, ושימשה אילוסטרציה להצעה של מפלגת העם לגירוש מהגרים שצאצאיהם ביצעו פשע. בתחילת החודש עוררה הכרזה מהומה של ממש בעיר ברן, בה התעמתו מפגינים מהשמאל עם המשטרה.

הבחירות שנערכו היום ישפיעו על הרכב הפרלמנט, שהבית התחתון שלו מורכב מ-200 מושבים. כמו כן תיבחר היום "מועצת המדינות", הבית העליון המורכב מ-46 נציגים של הקנטונים. עיקר השינוי ביחס לבחירות הקודמות, אם אכן תגדיל מפלגת העם את כוחה, יכול להיות בהרכב המועצה הפדרלית, הגוף השליט בן שבעה חברים, בו נציגים לכל המפלגות הגדולות. מפלגת העם עשויה להשתמש בכוחה כדי לכפות שינוי בהרכב של הגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully