וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שביתה באוניברסיטאות גם מחר

21.10.2007 / 18:04

המו"מ בין נציגי המרצים ובין משרדי האוצר והחינוך לא יתחדש היום. שנת הלימודים האקדמית לא נפתחה הבוקר כמתוכנן ושיעוריהם של מרצים בכירים בוטלו

המשא ומתן בין נציגי המרצים ובין משרדי האוצר והחינוך לא יתחדש היום., כך מסרו נציגי הסגל האקדמי הבכיר. אמש, נועדו נציגי הסגל האקדמי הבכיר ונציגי משרדי האוצר והחינוך, אך הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה. שנת הלימודים האקדמית לא נפתחה כסדרה היום ושיעוריהם של מרצים מהסגל האקדמי הבכיר לא התקיימו.

שרת החינוך יולי תמיר הביעה אמש תקווה ששנת הלימודים האקדמית תיפתח כסדרה וטענה כי הציגה בפני המרצים מספר פתרונות למשבר, אך חברי הסגל ממשיכים למחות על השחיקה המשמעותית בשכרם ודורשים הסכם שכר חדש.

השביתה כוללת את האוניבסיטאות תל אביב, בר אילן, בן גוריון, חיפה, מכון ויצמן, העברית והטכניון. הסגל האקדמי הבכיר ישבית את כל פעילויות ההוראה והלימודים ושלא כמו בשביתות קודמות, יושבתו הפעם גם הלימודים לתואר שני ולתארים מתקדמים.

במכתב פומבי שפרסם הסגל הבכיר נכתב: "לאור חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם האוצר לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית את הלימודים. לפיכך יושבתו הלימודים בכל האוניברסיטאות, לכל התארים, החל מיום ראשון".

אגודת הסטודנטים תומכת במרצים

פרופ' צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי, אמר כי שכרם של חברי הסגל נשחק באופן משמעותי בלמעלה מ-15% בשנים האחרונות. "אנו תובעים מהאוצר לפצות את חברי הסגל על השחיקה ולייצר מנגנון אשר ימנע את השחיקה בעתיד. לא יתכן כי שכרם של חברי הסגל האקדמי הבכיר, אשר מהווים את חוד החנית האסטרטגי-כלכלי של ישראל יישחק בצורה כה חמורה", הוסיף כהן.

ועד ראשי האוניברסיטאות קרא אמש לסטודנטים להגיע ללימודים ולברר האם מתקיימות הרצאות. זאת בשל העובדה שחברי הסגל הזוטר ומרצים מן החוץ לא משתתפים בשביתה, ושיעוריהם אמורים להתקיים כרגיל. עם זאת, מאגודת הסטודנטים נמסר, כי הם יתמכו באופן פעיל בשביתת המרצים. חוליות מטעם האגודה יסיירו בקמפוסים ולא יאפשרו קיום הרצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully