וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש התקדמות במגעים לשחרור החטופים"

ניר יהב

17.10.2007 / 0:48

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום מיוחד כי העסקה שנערכה אתמול עם ישראל "נותנת דחיפה לעסקה הגדולה יותר"

"לראשונה הושגה התקדמות חיובית במגעים לגיבוש עסקה לשחרור החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר", כך אמר אמש (שלישי) מזכ"ל [[חיזבאללה]] [[חסן נסראללה]]. "אין ספק שהעסקה שהתבצעה אתמול נותנת דחיפה לעסקה הגדולה יותר. יש מו"מ אינטנסיבי על עסקה ולראשונה אני יכול להביע אופטימיות", הוסיף נסראללה בנאום מיוחד שנשא במהדורת החדשות של רשת "אל-מנאר", לרגל העסקה שנערכה אתמול בין הארגון לבין ישראל.

"העברנו לצד הישראלי את גופת האזרח הישראלי וגם מידע על עניין מוגדר. המידע שהעברנו בנוסף לגופת הישראלי אינו מידע מכריע", אמר נסראללה. לדבריו, העסקה היתה רעיון של המתווך הגרמני, שהציע לבצעה כמחווה של רצון טוב לקראת עיד אל-פיטר.

אתמול דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי במסגרת העסקה שנערכה אתמול בין ישראל לחיזבאללה הועברו לישראל מסמכים בכתב ידו של הנווט השבוי [[רון ארד]]. לפי הדיווח, המסמכים נכתבו בתקופה שבה הוחזק ארד בשבי הלבנוני והם הועברו לעיונה של ישראל. העיתון דיווח עוד, כי ישראל ניסתה ללחוץ על ממשלת גרמניה למנוע את שחרורם של האסיר האירני כאט'ם דראבי והאסיר הלבנוני עבאס רחיל, משום שהיא סבורה כי שחרורם צריך לבוא במקביל לעסקה גדולה יותר, במסגרתה יועבר מידע אודות רון ארד.

לחוד: העסקה היא הישג

גם נשיא לבנון אמיל לחוד התייחס לעסקה והגדיר אותה "הישג". לדבריו, "אנחנו מודים לרשויות הגרמניות ששמרו על סודיות העסקה, משום שאם לא היו שומרים, היא לא היתה יוצאת לפועל".

ישראל וחיזבאללה ביצעו אתמול עסקה לחילופי גופות ושחרור אסירים. ישראל העבירה שתי גופות של פעילי חיזבאללה ואת האסיר חסן עקיל, ובתמורה, הארגון העביר לישראל את גופתו של גבריאל דוויט, אזרח ישראלי שטבע לפני מספר שנים ונסחף לחופי לבנון. בהתייחסות רשמית של חיזבאללה לעסקה נמסר כי "לידיו של מתווך האו"ם הועבר מידע הקשור לסוגיות הומניטריות בעל עניין משותף, וזאת כדי להשיג התקדמות בסוגיות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully