וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה בטוחה שאתם מטומטמים

איתמר בטיטו

16.10.2007 / 12:07

איתמר בטיטו מזכיר: אזרחי ישראל יודעים לגלוש באינטרנט ואפילו לצפות בערוצים זרים. הגיע הזמן להפסיק לזלזל בהם

צרכן החדשות הישראלי לא מטומטם. ברוב בתי האב בישראל קיימת גישה לאינטרנט, וערוצי חדשות מכל העולם - מ"אל ג'זירה" דרך CNN ו-FOX NEWS, עד BBC. הקלדה פשוטה של המילה ISRAEL במנועי החיפוש, פותחת בפני הגולש הישראלי כל מידע חדשותי הקשור לארצו. אבל כנראה שהצנזורה הצבאית עדיין תקועה בימי הטלגרף והמברקים.

בזמן שברחבי תבל ידעו על העסקה הצפויה עם חיזבאללה, כולל פרטים מדויקים על מהותה, עם ישראל המשיך להתעסק בביקור המיליון של רייס בארץ. הדיווחים בעולם המשיכו לזרום בלי הפסקה לרשתות טלוויזיה מובילות ולסוכנויות ידיעות בולטות ורק כאן הוטל איפול כבד על הפרטים, גם על ציטוט מקורות זרים. למה? ככה.

אבל אנחנו רגילים. רק בחודש שעבר סיפור התקיפה בסוריה תפס כותרות בכל העולם, הפרטים זרמו לכל כיוון, אבל פה התעקשו על איפול מלא. למה? ככה. נתניהו פתח את הפה, גורמים בכירים במדינות ערב חגגו, הוושינגטון פוסט והניו יורק טיימס פרסמו ואפילו אסד השתקן החליט לדבר. רק אז הוחלט להדליק את האור, וכמה מפתיע: התברר שישראל תקפה יעד בסוריה.

ההסבר היחיד והאוטומטי לאיפול הוא "פגיעה בביטחון המדינה". רגע, אבל אתם חושבים שצמרת חיזבאללה לא גולשת באינטרנט? נראה לכם שהסורים והאירנים לא צופים ב-CNN? אתם באמת מאמינים שארגוני טרור לוקים בחסך תקשורתי? ככל הנראה, בצנזורה בטוחים שכן.

נכון, יש דברים שלא כולם צריכים לדעת, זה בסדר וחשוב. אך לפגוע לנו באינטליגנציה בצורה כל כך פרועה - זה כבר מעליב. אנחנו סופגים כבר שנים ראשי ממשלה מושחתים, פוליטיקאים בשקל וחצי ואפילו נשיא מאוד מאוד שובב. לא מגיע לנו גם איפול תקשורתי מיותר ונטול פשר. כולם מתייחסים אלינו כאילו אנחנו מטומטמים, אבל הגיע הזמן לשים לכך קץ. ביטול או הגבלת מוסד הצנזורה יהיה התחלה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully