וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך נערך לשביתה מחר

9.10.2007 / 21:07

שרת החינוך יולי תמיר נפגשה עם נציגי ארגון המורים, אך הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לדרישות הארגון. מחר בבוקר ישביתו המורים את הלימודים בבתי הספר התיכוניים

השביתה בבתי הספר התיכוניים תיפתח מחר בבוקר: בפגישה שנערכה בין שרת החינוך יולי תמיר לנציגי ארגון המורים, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה. הנהלת ארגון המורים התכנסה לאחר הפגישה כדי לדון בהצעותיה של תמיר, אך נראה כי לאור כישלון הפגישה, מחר (רביעי) ישביתו המורים את הלימודים בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. משרד החינוך יפעיל חדר מצב לפניות בנושא השביתה בבתי הספר, החל מהשעה 7:00 מחר (רביעי) בבוקר. מספרו של חדר המצב: 1212-234567.

בקול ישראל דווח, כי תמיר הציעה ליו"ר ארגון המורים רן ארז לעניק למורים תוספות שכר מיידיות, בתמורה ליישום הרפורמה בהסדרי העבודה של המורים שמשרד החינוך מקדם בשנה האחרונה.

הסתדרות המורים, שבראשה עומד יוסי וסרמן, קיבלה את הצעת משרד החינוך לפני כמה חודשים, אך ארגון המורים מתנגד לרפורמה של שרת החינוך. הנהלת הארגון תדון בהצעתה של תמיר, אך ככל הנראה הדבר לא ימנע את פרוץ השביתה.

יו"ר הארגון רן ארז אמר בימים האחרונים מספר פעמים כי לשרת החינוך אין את הסמכות לדון עם המורים על נושאים כלכליים. לדבריו, גם אם תושג הסכמה מול משרדה של תמיר, "שרת החינוך תצטרך ללכת לשכנע את משרד האוצר, ואחריו, ככל הנראה, גם את ראש הממשלה. אנחנו לא מוכנים לחכות יותר, ולכן נתחיל בשביתה מחר".

מועצת התלמידים הארצית הודיעה כי היא תומכת בשביתת המורים העל יסודיים. המועצה הודיעה כי "מאבקם של המורים להעלאת מעמד המורה הוא גם מאבקנו לקידום מערכת החינוך". כמו כן, המועצה קראה למשרד האוצר לדון עם המורים בדרישותיהם כדי להביא לפיתרון המשבר.

"רוב המורים מברכים על ההסדר"

כתבי "הארץ" צבי זרחיה ואור קשתי:

שר האוצר רוני בר-און אמר אתמול בוועדת הכספים של הכנסת כי לא תהיה תוספת כספית למורים מעבר ל-1.3 מיליארד שקל שעליהם סוכם. בר-און קרא ליו"ר ארגון המורים רן ארז שלא לפתוח בשביתה ולחזור למו"מ עם הממשלה. "אני קורא ליו"ר ארגון המורים לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח ולא להשתמש בנשק השביתה".

"השימוש בנשק מותר לצורך הגנה עצמית. אם הוא מרגיש עצמו כמגן על אינטרס לגיטימי זכותו להשתמש בנשק השביתה. אני חושב שזהו שימוש לא ראוי ולא נכון ועל גבם של התלמידים וגם של המורים", אמר בר-און.

עוד הוסיף בר-און, כי "לא צריך להיכנס לתעלה שאין יודעים איך לצאת ממנה. שלושה רבעים מכלל המורים בישראל מברכים על ההסדר. אין לי זכויות יוצרים על ההסדר הזה. זה לא נוצות שלי. מדובר במהפכה בדרכי הניהול, בעוצמות המנהל ועצמאות המנהל. צריך ללכת קדימה ואסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת".

בהתייחס לדברים שאמר אתמול שר האוצר, רוני בר-און, אמר ארז: "צריך לברך את בר-און על כך שסוף סוף הוא אומר את האמת: לאוצר אין - ולא היתה - כל כוונה לתת תוספות שכר למורים. מתברר ששר האוצר פועל נגד שרת החינוך - בעוד היא מתאמצת ומחפשת פתרון למשבר, הוא מודיע שלא יהיו תוספות כלשהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully