וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב דחתה את התקיפה בסוריה"

6.10.2007 / 16:57

גורם בממשל האמריקאי מגלה כי ישראל ביקשה לתקוף כבר ביולי, אך בוושינגטון חששו מההשפעה שתהיה לתקיפה על האזור כולו

תקיפת חיל האוויר בסוריה לפני כחודש תוכננה במשך מספר חודשים ונדחתה מספר פעמים עקב לחץ כבד שהפעיל הממשל ב[[וושינגטון]] על ישראל, כך מדווחת רשת ABC.

על פי הדיווח, כבר בתחילת יולי הציגה ישראל בפני האמריקאים תצלומי לווין המראים בבירור טכנולוגיה צפון קוריאנית במה שנראה כמתקן גרעיני סורי. לדברי גורם בממשל האמרקאי, בבית הלבן נדהמו מהתמונות ומהעובדה שגורמי המודיעין האמריקאים לא עלו על כך קודם לכן. לדבריו, "המתקן היה קיים במקום במשך חודשים, אם לא שנים".

לדברי גורם אחר, ישראל תכננה את התקיפה כבר ל-14 ביולי, ובפגישות חשאיות בהשתתפות דרגים בכירים, התווכחו עם האמריקאים עם ישראל על התגובה המתאימה. חלק מאנשי הממשל תמכו בהחלטת ישראל לתקוף, אך אחרים, בראשות מזכירת המדינה [[קונדוליזה רייס]], התנגדו לכך בתוקף. אחד מהמתנגדים אף הציע להאשים את הסורים בפומבי בהפעלת מתקן גרעיני לפני התקיפה.

ככל הראה, הגורמים בממשל שהתנגדו לתקיפה חששו מההשפעה שתהיה לה על האזור כולו ורצו להיות משוכנעים במאת האחוזים לפני אישור התקיפה. בסופו של דבר הצליחו בוושינגטון לשכנע את ישראל לדחות את התקיפה ביולי, אך בספטמבר חששו בישראל כי המידע על כך שישראל וארה"ב יודעות על קיום המתקן יודלף לתקשורת והחליטו לצאת לדרך, למרות החששות בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully