וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארצות הברית וישראל מתכננות מלחמה"

ניר יהב

5.10.2007 / 21:35

ברחבי העולם המוסלמי צוין היום "יום ירושלים". מזכ"ל חיזבאללה קרא למדינות ערב לא לשתף פעולה עם ישראל, ואילו נשיא אירן הציע להקים מדינה יהודית בצפון אמריקה

"ישראל רוצה לכפות את שליטתה במזרח התיכון ולגרור את האזור למלחמה", כך אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בנאום שנשא ביום שישי בערב, לרגל "יום ירושלים" אותו מציינים מיליוני מוסלמים ברחבי העולם. נאומו של נסראללה שודר על מסכי ענק באזורי השליטה של חיזבאללה בדרום ביירות. נסראללה תקף בחריפות את מדינת ישראל וכינה אותה "יישות שגוזלת את אדמות האחר".

מזכ"ל חיזבאללה העביר ביקורת קשה על מדינות ערב שלדבריו אינן מסייעות לפלסטינים, והביע תקווה כי הן יפעילו בעתיד כוח צבאי נגד ישראל. בנוסף אמר נסראללה כי "כיבוש פלסטין היה אחד האסונות הגדולים ביותר". לדבריו, "הציונים באו והקימו כנופיות, ובתמיכה של בריטניה ושל מדינות רבות, הם פלשו לאדמת פלסטין. מדינתם התבססה על כיבוש, רצח, וגזל".

נסראללה התייחס בנאומו גם לתקיפה הישראלית שאירעה בתחילת ספטמבר בסוריה. "ישראל מדברת על שלום ומתכוננת למלחמה. מטרתה של הגיחה הישראלית לסוריה הייתה לפגוע בעמדה הסורית לפני ועידת השלום בנובמבר. אי אפשר לשלול תיאום ישראלי-אמריקני על מנת לגרור את הסורים למלחמה. תוכניתו של בוש היא הרי מלחמה ולא שלום, כפי שנעשה בעירק ובלבנון".

"להעביר את ישראל לאלסקה"

מיליוני מוסלמים ברחבי העולם מציינים היום (שישי) את "יום אל-קודס", יום שישי האחרון של חודש הרמדאן, המוקדש למאבק למען החזרת ירושלים לשלטון מוסלמי. מנהיגים מוסלמים קיצוניים מנצלים את התאריך כדי לתקוף בחריפות את ישראל.

קודם לכן היה זה נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שנאם בטהרן בפני עשרות אלפי אזרחים אירנים, וקרא להעביר את מדינת ישראל לאלסקה. "בקנדה ואלסקה יש הרבה אדמה, למה שלא תקחו את מדינת ישראל לשם, ותמשיכו לעזור להם שם, רחוק מהמזרח התיכון", קרא אחמדינג'ד בנאומו במצעד. "אני קורא לאירופה ולארצות הברית – החזירו חלקים קטנים מהאדמות שלכם להם".

בסוכנות די.פי.אי דווח, כי אחמדינג'ד חזר ואמר שאסור להתייחס לשואה כאל נושא "קדוש יותר מאשר אלוהים ונביאיו", ו"לא להשתמש בה כתירוץ לעוד רצח עם, הפעם בפלסטינים". לדבריו, האומה האירנית מגנה כל הרג של חפים מפשע, בין שהם מוסלמים, נוצרים או יהודים, ומחשיבה את אדולף היטלר ואת אלו שהיו מאחורי מעשי הרג כאלה כ"פושעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully