וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיעוד מותו של א-דורה אינו מזוייף"

2.10.2007 / 8:34

כתב 'פראנס 2' דחה בראיון לוואלה! חדשות את ההאשמות לפיהן הקלטת בוימה. לדבריו, העדויות הצביעו על ירי של צה"ל לעבר הילד ואביו

לשכת העיתונות הממשלתית של ישראל נגד הטלוויזיה הצרפתית: מנהל לשכת העיתונות דני סימן, מאשים את רשת הטלוויזיה הצרפתית "פראנס 2" בשידור "צילומים מבוימים ושקריים", בהם נראה מותו של הילד הפלסטיני [[מוחמד א-דורה]]. במכתב ששלח לאחרונה לארגון הימין "שורת הדין" כתב סימן כי התמונות שצולמו באוקטובר 2000 בצומת נצרים "בוימו על ידי צלם הרשת ברצועת עזה". מנגד אומר שארל אנדרלין, כתב "פראנס 2" שחשף את הצילומים, כי הוא עומד מאחורי הכתבה על הריגתו של א-דורה.

בשיחה עם וואלה! חדשות, זמן קצר לאחר חשיפת מכתבו של מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, אמר אנדרלין: "זו לא הפעם הראשונה שדני סימן מפרסם האשמות כאלה נגדנו. המטרה שלו היא לעזור לאדם בשם פיליפ קרסנטיס, שבית משפט בפריס מצא אותו אשם בהוצאת דיבה בעקבות תביעה של 'פראנס 2', ולאחרונה הגיש ערעור בנושא. לצערי, לשכת העיתונות הממשלתית מנסה לעזור לאותו איש, ופועלת נגד התחנה שלנו בצורה לא מכובדת".

אנדרלין מכחיש את הטענות לפיהן אנשי "פראנס 2" ביימו את הצילומים הדרמטיים בהם נראה אביו של א-דורה בן ה-12 מנסה לגונן על חייו מפני האש החיה שמשתוללת מסביבם. "אני לא טענתי בכתבה שהחיילים הרגו את הילד בזדון, מה שאמרתי זה שהאב ובנו היו מטרה לירי שבא מהעמדה הישראלית. זה מה שאמרו כל העדים במקום, וזה גם מה שאמר הצלם שלנו ברצועת עזה. ואני סומך עליו". את הצילומים, שעוררו הדים בכל רחבי העולם, צילם טלאל אבו-רחמה, שעובד כבר יותר מעשרים שנה עם הטלוויזיה הצרפתית. אנדרלין אומר כי אבו-רחמה הוא "צלם ותיק ורציני, שמעולם לא העביר לנו מידע בעייתי". לדבריו, "טלאל אבו-רחמה הוא עיתונאי רציני והניסיון להכפיש את שמו מכעיס אותי".

"אי אפשר לומר שאני אנטישמי"

אנדרלין הוא עיתונאי ותיק, שמתגורר כבר כ-40 שנה בירושלים, דובר עברית וערבית ונחשב לאחד הכתבים הזרים הבכירים הפועלים בישראל. "אף אחד לא יכול לרדת עליי ולהשמיץ אותי, להגיד שאני אנטישמי או שונא את ישראל או לא מבין את המצב כאן. בכל הכתבות ששידרנו בנושא דאגנו להביא את תגובת צה"ל, כפי שאנחנו נוהגים לעשות. חשוב לזכור שפרשת א-דורה עלתה לדיון גם בבית משפט בפריס וגם בבית משפט בתל אביב, ובשני המקרים השופטים דחו על הסף את הטענה שהתמונות מבוימות".

בית המשפט הצרפתי, כאמור, קיבל את גרסתה של התחנה. בבית משפט השלום בתל אביב עלתה לדיון בשנת 2006 תביעת דיבה שהגיש יוסף דוריאל, שחקר את הפרשה עבור צה"ל ומצא כי א-דורה נורה על ידי הפלסטינים, נגד אזרח ישראלי בשם אהרון האופטמן, שפרסם מאמר בעיתון "הארץ" ובו דחה את מסקנות המחקר של דוריאל. גם תביעת הדיבה הזו נדחתה, ודוריאל נאלץ לשלם להאופטמן הוצאות משפט על סך 30,000 שקלים.

למרות הכישלונות המשפטיים הקודמים, ארגון "שורת הדין" הודיע כי בכוונתו לעתור לבג"ץ בדרישה לשלול מכל אנשי "פראנס 2" בישראל את תעודות העיתונאי שלהם, אלא אם הרשת תתנצל על הכתבות בנושא מוחמד א-דורה. לשכת העיתונות הממשלתית דחתה את הדרישה, וסביר להניח שגם בבג"ץ היא לא תזכה לאהדה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully