וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל האקדמי: לא נפתח את השנה

ליאת ברגמן

24.9.2007 / 18:15

כך הודיע ראש המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי לאחר שהגיעו למבוי סתום במו"מ עם האוצר. הטענה: לא מפוצים על שחיקה בשכר

פגישת נציגי משרד האוצר עם נציגי הסגל האקדמי הבכיר הסתיימה ללא תוצאות. בעקבות כך, הודיעה המועצה המתאמת של אירגוני הסגל האקדמי שלא תפתח את שנת הלימודים הקרובה. פרופ' צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת הודיע לנשיאי האוניברסיטאות ולממונה על יחסי העבודה במשק על חידוש סכסוך העבודה. עוד לא ברור מה יהיה היקף ההשבתה.

המרצים דורשים פיצוי על שחיקת שכרם בשנים האחרונות, ודורשים לייצר מנגנון שישווה את שכרו של הסגל האקדמי לשאר העובדים במגזר הציבורי. לדברי הכהן, נציגי האוצר הציעו להשוות את התוספת לזו הניתנת לעובדי הסתדרות, אך ההסדר נדחה משום שלא כל התוספות שקיבלו עובדי ההסתדרות בעבר יינתנו לעובדי הסגל. לדברי הכהן, "המו"מ מתנהל במעגלים, לא יתכן שנחתום על הסכם אשר מותיר את הסגל ללא פיצוי על שחיקת השכר".

הכהן הוסיף עוד, כי "להבדיל מהאוצר, קיווינו שנוכל להימנע מהשבתת האוניברסיטאות. עם זאת אנו לא יכולים להתעלם מהעובדה שתנאי השכר הנוכחיים של המרצים מפרקים את האקדמיה הישראלית ושולחים רבים וטובים מחברי הסגל לאוניברסיטאות בחו"ל".

המועצה של ארגוני הסגל האקדמי היא פדרציית ארגונים יציגים הפועלים בכל אחת מהאוניברסיטאות בישראל. שבעת הארגונים היציגים המאוגדים תחת המועצה הודיעו על כוונתם להשבית את הלימודים, בעקבות ההחלטה המשותפת.

"המו"מ יימשך לאחר סוכות"

ממשרד האוצר נמסר לוואלה! חדשות, כי קיימים עדיין פערים גדולים בין הצדדים. "המשא ומתן יימשך לאחר סוכות, נציגי האוצר הבהירו, כי תישמר מדיניות השכר הזעירה אותה מובילה הממשלה".

מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב נמסר כי האגודה מביעה תמיכה בהחלטת המרצים שלא לפתוח השנה. לדבריהם, "ככל ששכר המרצה מוגן יותר, כך ההשכלה, האקדמיה והמחקר ישתפרו, ולא תהיה בריחת מוחות לחו"ל".

פרופ' משה קווה, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות אמר ביחס למשבר המסתמן כי "אני מאמין שהמחלוקת בעניין המועצה המתאמת פתיר", וכי הוא משקיע מאמץ במציאת פיתרון.

בתוך כך, קווה פנה הערב לראש הממשלה אהוד אולמרט, לשר האוצר רוני בר-און ולשרת החינוך יולי תמיר בבקשה דחופה לפתרון סוגיית התקציב הנדרש לפתיחת השנה האקדמית הקרובה. לדבריו, ללא העברת תקציב נוסף של 300 מיליון שקלים בבסיס התקציב, נאלץ למנוע את פתיחתה של השנה האקדמית הקרובה".

לדברי קווה, האוצר ביטל את הפגישה שתוכננה בין הצדדים. לצד התוספת, מבקש קווה משא ומתן מזורז עם הסטודנטים לגבי אימוץ דו"ח ועדת שוחט וקביעת מועד מחייב לאימוץ מסקנותיו.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי שרת החינוך מעודכנת בדבר המשא ומתן בין הצדדים, ומקווה שיגיעו להסדר שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully