וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נחשף קבר של חיילים שהוצאו להורג בידי צה"ל במחלמת ששת הימים

27.6.2000 / 9:20

בקבר שמדרום לקהיר נמצאו 52 גופות. ישעיהו גביש, מפקד חזית הדרום דאז: לא ידוע לי על כך דבר

קבר אחים ובו 52 גופות של חיילים מצריים שנהרגו במהלך מלחמת ששת הימים נחשף לפני שבוע בידי פועלים מצרים בסיני, כך מצוטט היום עיתון הארץ עיתון מצרי. לדברי "אל ופד" החיילים הוצאו להורג בידי צה"ל תוך כדי הלחימה באזור.

העיתון פרסם תצלומים של גולגלות ועצמות שנמצאו בקבר הממוקם 200 ק"מ מדרום-מזרח לקהיר. הטענה כי החיילים נרצחו בידי חיילים ישראלים מתבססת לדברי העיתון על עדויות בשטח בהן נמצאו מדים נקובים בכדורים. "זה מוכיח כי הם הוצאו להורג", כותב העיתון ומוסיף כי לא נמצאו תעודות זהות על הגופות אלא מספר מכתבים ומסמכים אחרים.

ישעיהו גביש, מפקד חזית הדרום במלחמה, אמר בתגובה לפרסום המצרי כי "לא ידוע ליעל מקרה בו נרצחו שבויים". לדבריו שום מידע על רצח שבויים בראס סודר לא הובא לידיעתו במהלך הקרבות. הוא ציין כי ראס סודר נכבשה ללא קרב בידי אוגדה בפיקודו של אברהם יופה ותושביה של העיר נמלטו ממנה.

לפני מספר שנים חשף אריה בירו בראיון ל"מעריב" כי צנחנים בפיקודו של רפאל איתן הרגו שבויים מצריים בסיני במבצע קדש. גילוי נוסף על רצח שבויים פרסם אריה יצחקי, לשעבר עובד במחלקת ההיסטוריה של צה"ל, שאמר כי לוחמים מסיירת "שקד" היו מעורבים ברצח חיילים מצרים בגיזרת פורט סעיד במלחמת ששת הימים. מפקד הסיירת אז, פואד בן אליעזר, הכחיש את הדברים.

ואילו בקהיר לא נמסרה כל תגובה רשמית מהממשלה על הגילוי. משגרירות ישראל בקהיר נמסר כי נודע להם על הגילוי מהעיתון ולא נוצר קשר עם הרשויות המצריות בנושא.


0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully