וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל לא הפציצה בשטחנו

15.9.2007 / 17:32

לדברי השגריר הסורי בוושינגטון, לאחר שמערכות ההגנה הבחינו במטוסים שטסו לכאורה מעל סוריה, הם נמלטו. נאט"ו: התקיפה נועדה להזהיר את דמשק

השגריר הסורי בוושינגטון עימאד מוסטפה אמר, כי המטוסים הישראלים שטסו בצפונה של ארצו לא הפציצו דבר. בראיון לשבועון 'ניוזוויק' אמר השגריר, כי לאחר שמערכות ההגנה הסוריות הבחינו בהם, השליכו המטוסים את החימוש ואת הדלק שלהם ונמלטו כלעומת שבאו.

מוסטפה הדגיש כי הפעולה הישראלית שינתה באופן מהותי את המצב בין שתי המדינות וכי סוריה תגיב במועד ובאופן שיתאים לה "על ההתגרות הישראלית". הוא הוסיף כי החדירה עמדה בסתירה למסרי השלום שהעבירה ישראל לדמשק.

לדבריו, אין לסוריה שום מיזם גרעיני משותף עם קוריאה הצפונית והוא שלל על הסף דיווחים שפורסמו ולפיהם המטוסים תקפו מיזם משותף לסוריה ולאירן או משלוח נשק שהעבירה סוריה לחיזבאללה.

סגן שר החוץ של סוריה ד"ר פייסל אל-מקדאד אמר, כי סוריה אינה מתכוונת לעבור בשתיקה על הפרת ריבונותה בידי ישראל. "נבחר איך ומתי להגיב", אמר בראיון שהעניק לאתר חדשות סורי. אמש אמר דברים דומים והוסיף כי סוריה תגיב מעתה ואילך על כל תוקפנות ישראלית.

"4 מטוסים ירו 4 טילים"

נמשכים הדיווחים הסותרים מרחבי העולם על מטרת החדירה הישראלית לשמי סוריה. מקורות של [[נאט"ו]] בבריסל אמרו, כי תקיפת חיל האוויר בסוריה נועדה להזהיר את דמשק ולבחון את מערכות ההגנה האוויריות שלה.

המקורות מסרו לעיתון 'אל חיאת' היוצא לאור בלונדון, כי התקיפה לא נועדה לגרום נזק כבד או להביא למלחמה בין שתי המדינות. לדברי המקורות ארבעה מטוסי אף-15 של ישראל ירו ארבעה טילים אל אזור, שלהערכת ישראל נמצאים בו מתקנים לפיתוח טילים וייצורם ועובדים בהם גם מומחים מאירן ומצפון קוריאה. רק אחד מארבעת הטילים פגע במבנה ולא גרם לנפגעים בנפש.

על פי הדיווח, במתקנים נמצא מכון מחקר, שנועד להשביח את מאגר הטילים של סוריה ושל חיזבאללה. הם הדגישו כי התקיפה נועדה להבהיר לדמשק כי ישראל מודעת למאמציה לשפר את יכולת הטילים שלה ולכך שדמשק מעבירה טילים לחיזבאללה, וכדי להבהיר כי מטוסיה מסוגלים להגיע למטרות בעומק סוריה.

בקול ישראל דווח, כי המקורות של נאט"ו גם לא הוציאו מכלל אפשרות כי ישראל רצתה לוודא כי דמשק אכן קיבלה טילי קרקע אוויר רוסים חדשים ורצתה להכניס אותם לכשירות מבצעית. עוד דווח, כי ישראל הופתעה מתגובת דמשק, שפרסמה מיוזתה את דבר חדירת המטוסים לשטחה משום ש בעבר ישראל היתה הראשונה לדווח על חדירת מטוסיה לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully