וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הוזנקו מטוסים בריטים אל מפציצים רוסים

14.9.2007 / 16:27

פוטין חידש את הטיסות מהמלחמה הקרה, והמפציצים גורמים לתקריות דיפלומטיות. רה"מ החדש, המועמד לנשיאות: נשקם את התעשייה הצבאית

מטוסי קרב של צבאות בריטניה ונורבגיה הוזנקו הבוקר (שישי) לכיוון שני מפציצים מצבא רוסיה, שטסו לאורך חופי נורבגיה והגיעו סמוך לסקוטלנד. המטוסים הרוסים שבו לבסיסם, ואולם ריבוי הטיסות המקרים הדומים, שינויים בצמרת הצבא הרוסי והתבטאויות שונות מעוררות דאגה במערב.

בחודשים האחרונים אירעו מספר מקרים דומים, בהם מטוסים רוסיים ערכו טיסות לטווחים ארוכים ואף נכנסו לתוך המרחב האווירי של בריטניה. טיסות מהסוג הזה היו נהוגות ברוסיה בזמן המלחמה הקרה, והנשיא [[ולדימיר פוטין]] הורה לחדשן בחודש שעבר. בקול ישראל דווח כי ראש זרוע האסטרטגיה בצבא הרוסי אמר כי הטיסות נחוצות לשם אימון הטייסים, וכי "המפציצים אינם נושאים פצצות גרעיניות".

"הצבא בראש סדר העדיפויות"

בתוך כך, ברויטרס דווח כי הנשיא פוטין פיטר היום את מפקד חיל הים הרוסי, אדמירל ולדימיר מסורין. הסיבה, כפי שמדווח היומון הרוסי באנגלית "The Moscow Times", גם היא מזכירה את ימי המלחמה הקרה: מסורין קיבל אות מארצות הברית באוגוסט, מבלי לבקש רשות. העיתון דיווח כי מסורין לא מילא את הנוהל המקובל ולא ביקש משר ההגנה הרוסי החדש, אנטולי סרדיוקוב, אישור לקבלת אות לגיון הסגולה.

משרד ההגנה הרוסי סירב להתייחס לקשר האפשרי בין תקרית הפרס שהרגיזה את הקרמלין לבין פיטוריו של מפקד חיל הים. דובר של המשרד אמר כי מסורין הגיע לגיל 60, הגיל בו קציני הצבא מתבקשים להגיש את התפטרותם. הנשיא פוטין מאריך לרוב את כהונתם של הקצינים הבכירים עד גיל 65, אבל לא עשה זאת במקרה של מסורין.

ואולם, מסורין לא לבד: מאז מונה סרדיוקוב, האלמוני עד אז, לשר ההגנה בפברואר, לפחות שלושה קצינים בכירים נוספים בצבא רוסיה פוטרו בנסיבות שונות. בין המפוטרים מפקד חיל האוויר ולדימיר מיכאילוב, ראש המחלקה לשיתופי פעולה בינלאומיים במשרד ההגנה אנטולי מזורקביץ' וראש מחלקת החימוש אלכסיי מוסקובסקי.

לכל אלה מצטרפת היום הכרזתו של ראש הממשלה הטרי שמינה פוטין, [[ויקטור זובקוב]], כי הצבא נמצא בראש סדר העדיפויות. עם אישור מינויו בדומה, הפרלמנט הרוסי, אמר זובקוב כי "המטרה האסטרטגית שלנו היא לשקם את התעשייה הצבאית". זובקוב אמר שידבוק בדרך שמוביל פוטין, שהגדיל את התקציב הצבאי של רוסיה ב-30% כל שנה בשנים האחרונות.

פוטין הצהיר היום כי ישנם חמישה אישים היכולים להחליף אותו במשרת הנשיאות בבחירות בשנה הבאה, וציין את זובקוב ביניהם. ככל הנראה, במינוי המפתיע של זובקוב, פוטין מחפש לו יורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully