וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל צילמה מתקני גרעין בסוריה"

12.9.2007 / 10:35

ה"ניו-יורק טיימס" מצטט גורם בממשל בוש, שאמר כי בישראל חוששים שקוריאה הצפונית מעבירה חומרים גרעיניים לסורים

גורם בממשל בוש אמר כי ישראל ביצעה לאחרונה טיסות צילום מעל סוריה, לאחר שגורמי ביטחון ישראלים הביעו חשש כי סוריה בונה בשטחה מתקני גרעין בסיוע [[קוריאה הצפונית]]. כך דווח בעיתון ה"ניו-יורק טיימס". לדבריו, בישראל חוששים כי קוריאה הצפונית מעבירה חומרים גרעיניים, מהמעט שנותר מפרויקט הגרעין שלה, לסוריה ולאירן, אך הוא הוסיף כי לא ברור אם התקיפה סיפקה ראיות לכך.

העיתון מדווח עוד כי גורם רשמי של משרד ההגנה בארה"ב אישר שלפני שבוע מטוסי קרב של ישראל תקפו לפחות מטרה אחת בצפון מזרח סוריה. הגורם הוסיף כי לא ברור מה המטרה שהותקפה ומה הנזק שנגרם לה.

העיתון הלבנוני 'אל מוסתקבל' מדווח, כי מאז התקרית בשמי סוריה בשבוע שעבר יש שיבושים קשים במערכות התקשורת בלבנון ובתדרים של הרשתות הסלולריות.

רשת CNN דיווחה אמש, כי מטרת התקיפה של ישראל בסוריה היתה פגיעה בנשק שהועבר לחיזבאללה דרך סוריה. לפי הדיווח, ההפצצה של המטוסים הישראלים הותירה בור גדול במדבר הסורי ולא ברור אם הנשק שהופצץ שייך לסוריה או הגיע מאירן. כמו כן, בהתקפה, שכוונה לעיר תעשייתית קטנה על גבול סוריה-עירק, השתתפו גם כוחות קרקע שכיוונו את המתקפה האווירית.

כתב 'הארץ' יואב שטרן מוסיף:

קוריאה הצפונית תקפה אתמול את ישראל על החדירה לשטח האווירי של סוריה ביום חמישי שעבר. בתגובת משרד החוץ הצפון קוריאני לאירוע, שנמסרה מטעם סוכנות הידיעות הממלכתית של המדינה, נאמר כי "מדובר בפרובוקציה מסוכנת מאוד, הגובלת בהפרה מכוונת של הריבונות הסורית ובהפרעה חמורה לשלום האזור ויציבותו. צפון קוריאה מגנה בחריפות את ההפרות ומגבירה את תמיכתה ואת הסולידריות שלה עם העם הסורי, במאבקו הצודק להגן על הביטחון הלאומי ועל שלום אזורי".

בנוסף לגינוי נגד ישראל, שיגר אתמול מנהיג צפון קוריאה ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית שלה, קים ז'ונג איל, איגרת ברכה לבשאר אל-אסד, נשיא סוריה, ליום הולדתו ה-42. באיגרת נאמר: "היום העם הסורי שנמצא תחת הנהגתך חותר ומתאמץ להגן על ריבונותה וכבודה של המדינה ולבנות חברה מודרנית, תוך עמידה בכל האתגרים והתגברות על כל הקשיים, והענקת תרומה חיובית לפתרון הוגן וכולל של בעיית המזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully