וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגן על עצמנו אם ניאלץ, אך פנינו לשלום"

9.9.2007 / 7:36

כך אמר שר החוץ הסורי בכינוס מיוחד של דיפלומטים בדמשק. לדבריו, סוריה תגיש תלונה למועצת הביטחון של האו”ם

שר החוץ הסורי [[ואליד מועלם]] הודיע אמש, כי ארצו תגיש תלונה למועצת הביטחון בעקבות חדירת המטוס הישראלי לסוריה בסוף השבוע. בנאום שנשא מול דיפלומטים זרים בדמשק, הביע מועלם חשש כי "מועצת הביטחון תנהג במוסר כפול, ומכיוון שהיא מצדדת בישראל היא לא תגנה אותה". בקול ישראל דווח כי לדברי מועלם,"דמשק תגן על עצמה מפני כל התקפה ישראלית. עם זאת, פניה של סוריה לשלום ולא למלחמה".

ב"הארץ" דווח כי לדברי דיפלומטים אירופאים שהיו בכינוס, מועלם אמר כי ישראל "הפרה את הריבונות הסורית", ולא כי ביצעה תקיפה בשטח סוריה. עוד נמסר כי הוא הציג לשגרירים מפות של מסלולי הטיסה לכאורה של המטוסים הישראלים, וכראיה התומכת בטענות סוריה אמר כי סמוך לגבול בצפון סוריה נמצאו מכלי דלק ושרידי חימוש ישראלי.

בתוך כך, חבר הפרלמנט הסורי מוחמד חבש התייחס לדיווח על החדירה של מטוס ישראלי לסוריה בסוף השבוע. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ערביה", חבש כינה את התקרית "פעולה תוקפנית שלא הצליחה". חבש הוסיף כי בניגוד ל[[הפצצת הכור האטומי בעירק]] ב-1981, כשלאחריה ישראל מיהרה ליטול אחריות על התקרית, הרי שכישלון הפעולה הנוכחית הוא המקור לשתיקה הישראלית. כך דווח בערוץ 1.

העיתון הלבנוני "א-נהאר" פרסם אתמול בבוקר בעמודו הראשי כתבה תחת הכותרת - 'האם סוריה החלה בגיוס מילואים?'. לפי דיווח העיתון, שנודע באופיו הליברלי והאנטי-סורי, "מתרבות הידיעות והנתונים על כך שסוריה החלה בגיוס חלק ממערך המילואים שלה, לטובת שירות פעיל". העיתון בחר לציין ש"לא ידוע באופן ודאי שיש קשר בין גיוס המילואים לבין החדירה הישראלית למרחב האווירי הסורי". עם זאת, במהלך היום הועלו ספקות גם מהצד הישראלי בנכונות הידיעה. עם זאת, מספר גורמים ישראלים אמרו במהלך היום כי הם מביעים ספק באמיתות הידיעה.

ראש הממשלה אהוד אולמרט סרב להתייחס בישיבת הממשלה ביום ראשון בבוקר לתקרית בסוריה. עם זאת, שלח אולמרט רמז עבה שניתן לפרשו כהתייחסות לתקרית: "כל מי שמעורב בפעילות טרור, כל מי ששולח טרוריסטים, כל מי שמפקד על טרוריסטים - ייפגע, אנחנו נגיע אליו בכל מקום" . אולמרט הוסיף כי "לצערנו לא תמיד אפשר לחלק את כל הפרטים עם הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully