וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מצאנו מיכלי דלק של מטוסי חה"א

8.9.2007 / 19:01

על פי כמה דיווחים, המטוסים שחדרו לשטח סוריה לכאורה השליכו מיכלי דלק נתיקים. טורקיה: מצאנו את מיכלי הדלק וביקשנו הבהרות מישראל

טורקיה ביקשה מישראל הבהרות היום בערב, לאחר שלדבריה מצאה שני מיכלי דלק, השייכים ככל הנראה למטוסי קרב ישראליים, בשטחה סמוך לגבול עם סוריה. כך אמר מקור דיפלומטי בכיר בטורקיה לעיתון הטורקי הפופולארי "חורייט".

המיכלים נמצאו לפי הדיווח ביום חמישי בלילה, מספר שעות לאחר שסוריה האשימה את ישראל בחדירה לתחומה ובהפצצת מטרות בשטחה. העיתון גם פרסם תמונות של המיכלים, שלטענת המקור הדיפלומטי שייכים למטוסי F-15I ישראלים, שנשלחו לאסוף מידע מודיעיני לגבי מתקן סורי סמוך לגבול עם טורקיה.

"ביקשנו מישראל להסביר את מה שאירע", אמר מקור דיפלומטי בכיר בטורקיה לרויטרס. לדבריו, טורקיה מנסה לברר, בעקבות מציאת מיכלי הדלק, האם המטוסים הישראלים חדרו גם לשטח האווירי שלה.

הדיווח בעיתון "חורייט" טען כי המטוסים הישראלים השליכו את המיכלים הנתיקים לאחר שנפתחה עליהם אש מהצד הסורי, על מנת להקל על משקלם ולהאיץ את מהירות הטיסה שלהם. גם דיפלומט מערבי בכיר השוהה בדמשק אמר לרויטרס כי זהו ההסבר ההגיוני לתקרית.

קצין מודיעין-אוויר סורי, המשרת בתחנת התרעה סורית הסמוכה לגבול טורקיה בצפון סוריה טען גם הוא מוקדם יותר, כי המטוסים חדרו לסוריה משטח טורקיה ולא מהים, וכי לא הפציצו מטרות אלא השליכו מיכלי דלק נתיקים לאחר שהתגלו. ואולם, בראיון לעיתון הכוויתי "א-סיאסה" אמר הקצין גם כי המדובר במטוסים אמריקאיים, ולא ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully