וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטוסים שחדרו - כנראה מצבא ארה"ב"

יוני מנדל

8.9.2007 / 15:48

בראיון לעיתון הכווייתי "א-סיאסה", קצין סורי טוען כי "ההאשמות הסוריות שמטוסים ישראלים היו אלו שחדרו למתחם האווירי הן שקריות", שכן המטוסים הגיעו מכיוון טורקיה

"ההאשמות הסוריות כאילו מטוסים ישראלים היו אלו שנכנסו למתחם האווירי הסורי הן שקריות", כך טוען קצין מודיעין-אוויר סורי בדרגת סרן, המשרת בתחנת ההתרעה הסורית "בורג' אל-איסלם" צפונית לעיר לד'אקיה בצפון סוריה.

בעיתון הכוויתי "א-סיאסה" נכתב שלפי דברי הקצין אין שחר לטענות כאילו המטוסים נכנסו מדרך הים. "המטוסים הגיעו מכיוון צפון, מכיוון טורקיה" אמר, והוסיף "לאחר שהתגלו חזרו לכיוון צפון – למקום ממנו באו". הקצין הסביר שלא היה נוכח בתחנת ההתרעה בזמן הארוע, אך שמע בפרוטרוט על מאורעות הלילה מעמיתו שהיה אז במשמרת לילה: "הוא סיפר לי שהמכשירים שלנו הראו בבירור שמדובר במטוסים שמגיעים מטורקיה".

לדברי הקצין, שדבריו פורסמו גם באתר אינטרנט סורי, "התחנה שלנו מסוגלת לאתר יציאה של מטוסים ישראלים לכיווננו ולעקוב אחריהם, אך באותו הלילה לא הייתה יציאה של שום מטוס מבסיס ישראלי. לא נקלטה במכשירים שלנו שום מטרה מכיוון דרום, או דרום-מערב, או מערב".

"המטוסים לא השליכו תחמושת"

לגבי זהות המטרות אמר הקצין ש"אנו לא יכולים לקבוע זאת בוודאות מפני שאנו לא רואים תמונות טלוויזיה של המטרות, אלא רק נקודות שנעות על המסך". עם זאת, לדבריו, "אנו יכולים לקבוע באיזו מטרה מדובר, לפי הכיוון ממנו היא מגיעה. ולפי הידוע לי המטוסים הללו שחדרו לתחום האווירי שלנו היו או מצבא ארצות הברית, שיצאו מנושאת מטוסים בים התיכון, או מצבא טורקיה, שיצאו מאחד הבסיסים הטורקיים".

הקצין גם הכחיש שהמטוסים השליכו תחמושת באזור, כפי שטען דובר הצבא הסורי. לדבריו, "המטוסים השליכו מיכלי דלק נתיקים. אני אומר את זה בידיעה. הם עשו זאת כדי להוריד ממשקל המטוס ולהאיץ את מהירותם". הקצין טען ש"הודעתו של דובר הצבא לא היה בה שום דבר צבאי. זו הייתה הודעה פוליטית". הקצין לא התייחס לשתיקתה של ישראל מאז החלה הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully