וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המטוסים תקפו מערכת טילים

8.9.2007 / 11:51

רשת 'אל ערבייה' טוענת כי חיל האוויר חדר לסוריה בכדי לתקוף טילים מתוצרת רוסיה. הנגבי: "השתיקה תואמה גם עם ארה"ב. כל הצדדים מעוניינים ברגיעה"

מטוסי חיל האוויר שחדרו השבוע לתחום סוריה באו כדי לתקוף מערכת של טילים מתוצרת רוסיה שהוצבו בחופים של סוריה - כך מדווחת היום רשת 'אל ערבייה'. על פי הדיווח, מקור ישראלי שביקש לשמור על עילום שמו הוא שהעביר לה את המידע הזה. מוסקבה היתה הראשונה להגיב בהודעת גינוי חריפה על חדירת המטוסים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי (קדימה) התייחס היום לראשונה לפרשה ואמר, כי "השתיקה תואמה גם עם ארה"ב". לדבריו, "לישראל ולסוריה אין כל עניין בעימות וגם ארה"ב ומדינות ערב מקפידות שלא לגרום למתח מיותר". עם זאת הדגיש הנגבי כי "סוריה השקיעה סכומי כסף חסרי תקדים על עסקאות נשק שלא ידענו כמותם מאז נפילת ברית המועצות".

הנגבי אמר את הדברים בראיון לקול ישראל. לטענתו "הרטוריקה הסורית היתה מלכתחילה מינורית וכך גם היתה תגובת ישראל. בתקשורת הסורית ירד העניין מן הכותרות. רוסיה ואירן הגיבו על התקרית כדי לצאת ידי חובה אך לא פנו בעניין למועצת הביטחון". לדבריו, "כל הצדדים מעוניינים להרגיע. תגובת צה"ל היתה מאוד לא כוחנית". בהתייחסו לדברי השר מג'אדלה, כי הטיסות נועדו למטרות צילום, הנגבי אמר כי "על השר להקפיד על לשון יותר מרוסנת". הוא הוסיף ש"אין זה מקובל לדבר עם התקשורת על עניינים שאינם בתחום משרדו".

"השעון מתקתק לפעולה בעזה"

הוא הוסיף כי "ועדת החוץ והביטחון מדוווחת על כל מה שהרשות המבצעת עושה. כל הנוגע למודיעין מדווח רק למעט שותפי סוד. אפשר לישון בשקט אך צריך לשמור על עירנות מלאה. הרטוריקה הסורית היא חיובית אך שזורים בה איומים".

בעניין פעולה אפשרית בעזה אמר הנגבי, כי השעון מתקתק לקראת פעולה צבאית משום ש"לא נוכל לסבול עובדה של ירי על גבולנו הדרומי. במוקדם או במאוחר נאלץ לקבל החלטות לא פשוטות, ובהם הפסקת פינוק תושבי עזה", כלשונו. "עניי עירך קודמים ולכן יש לגלות נוקשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully