וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתקפה נועדה להצדיק מלחמה עתידית"

יוני מנדל

7.9.2007 / 0:15

כך אמר סגן הנשיא הסורי. לדבריו, "כוונות ישראל למלחמה ולא לשלום". פרשן סורי: סוריה לא תיגרר לקרב שנכפה עליה

סגן הנשיא הסורי פארוק א-שרע אמר אמש במסיבת עיתונאים שערך עם ראש ממשלת איטליה רומנו פרודי, כי "המתקפה הישראלית נעשתה כדי ליצור מתיחות ולהצדיק את המלחמה העתידית".

במהלך מסיבת העיתונאים הפנתה כתבת חדשות ערוץ 2 רינה מצליח שאלה לסגן הנשיא הסורי. הכתבת לא הזדהתה ובתשובה לשאלתה אמר א-שרע "מעשה זה מוכיח לעולם את הכוונות האמיתיות של ישראל - כוונות מלחמה ולא שלום".עם זאת, א-שארע הוסיף כי ארצו אינה מתכוונת להיגרר למלחמה עם ישראל.

בתום מסיבת העיתונאים המשותפת, הביע ראש ממשלת איטליה רומנו פרודי דאגה מהמתיחות בין ישראל לסוריה וקרא לשני הצדדים להרגיע את הרוחות ולפעול בשיקול דעת.

בעקבות התקרית קראה רוסיה לישראל לכבד את החוק הבינלאומי והביעה "דאגה עמוקה" מהתקרית. שגריר אירן בדמשק אמר כי ארצו מוכנה לסייע בכל דרך אפשרית לסוריה ומשרד החוץ האירני כינה את התקרית "צעד פרובוקטיבי". בהודעה שפרסם משרד החוץ בטהרן נאמר עוד כי "המשטר הציוני ביקש להסיט את המשבר הפנימי שלו אל מחוץ לגבולות פלסטין".

"סוריה מגבשת תגובה לתוקפנות"

מוחסן בילאל, שר ההסברה הסורי, היה הראשון להגיב באופן רשמי לתקרית בין סוריה וישראל, במסגרתה נורתה אש סורית על מטוסים ישראלים שפעלו במרחב האווירי של המדינה. בראיון לרשת אל-ג'זירה אמר בילאל, כי "המתקפה הישראלית מוכיחה שוב שלא ניתן לסמוך על המדינה הזו. היא אומרת דבר אחד ועושה דבר אחר. באותו היום בו מטוסי הקרב שלה חודרים לסוריה אומר נשיא המדינה שמעון פרס ברומא שישראל רוצה שלום ושסוריה היא זו שמסרבת לשלום. זה מוכיח שמדובר במדינה צבועה". לדברי בילאל, "פשוט אי אפשר להאמין לשום דבר שהם אומרים".

בילאל ציין ש"ברגעים אלו לומדת ההנהגה הסורית את פרטי התקרית ומגבשת תגובה". לדבריו, "התקרית אתמול הוכיחה שוב שישראל היא מדינה תוקפנית המבינה רק את שפת האלימות. מדובר במדינה שקמה מתוך תוקפנות ושעדיין נוקטת בדרכים אלימות בשביל להשיג את מטרותיה. בישראל פשוט לא מסוגלים להתאפק".

"סוריה לא תיגרר לקרב"

כתב "הארץ" יואב שטרן מוסיף:

פאיז א-סאיג, פרשן סורי, אמר בראיון לרשת "אל-מנאר", כי ישראל מנסה למצוא נתיבי חדירה לתוך סוריה, כך שמטוסיה לא ייקלטו על ידי המכ"ם הסורי. לדבריו, המטוס נאלץ להשליך תחמושת כדי להקל על תמרוני ההתחמקות מאש הנ"מ. ד"ר א-סאיג אמר כי במקרה שהמקרה יחזור על עצמו, סוריה תחליט כיצד להגיב לפי הנסיבות.

"לא ייתכן שסוריה תיגרר לקרב שולי שכזה כאשר נכפה עליה הזמן והמקום", הוא אמר לרשת אל-מנאר. הוא הוסיף כי ישראל יודעת היטב כי "סוריה של היום שונה מסוריה של אתמול", במיוחד לאחר מלחמת לבנון השנייה. הוא הזהיר את מנהיגי ישראל לחשוב מחדש על צעדיהם לאור מה שקרה במלחמה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully