וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק המגניבים במושב האחורי ידברו בסלולרי

21.8.2007 / 8:19

המשרד להגנת הסביבה מציע לאסור את השימוש בטלפון סלולרי בחציו הקדמי של כל אוטובוס ובקרון אחד בכל רכבת. והכל בגלל הקרינה

השר להגנת הסביבה [[גדעון עזרא]] מציע לאסור את השימוש ב[[טלפונים סלולריים]] בקרון אחד בכל רכבת נוסעים ובחלק הקדמי של כל אוטובוס. בגלי צה"ל דווח, כי עזרא העביר את הצעתו לשר התחבורה [[שאול מופז]] שהבטיח לבדוק את הסוגייה.

הצעתו של עזרא באה על רקע מסמך שחיבר אגף הרעש והקרינה במשרד להגנת הסביבה בנוגע להשפעות הבריאותיות של השימוש בטלפון סלולרי בתחבורה הציבורית. המסמך מסכם כי השימוש התכוף בטלפונים הסלולריים בעת נסיעה בתחבורה ציבורית, גורם להצטברות של [[קרינה]] חזקה יותר בתוך האוטובוס או קרון הרכבת ומכאן מסכן את בריאות הנוסעים.

על פי הרשום במסמך, הקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים בעת נסיעה בתחבורה ציבורית גבוהה משמעותית יותר מזו הנפלטת בכל מקום אחר. כותבי המסמך מציינים שתי סיבות עיקריות לכך: במהלך נסיעה המכשיר הנייד עובד דרך מספר אנטנות ופולט כמות גדולה יותר של קרינה. בנוסף, המבנה המתכתי של האוטובוסים והרכבות גורם למכשיר הסלולרי לפלוט קרינה גדולה יותר משבדרך כלל.

המסמך גם התייחס לרעש הרב הנגרם בשל הדיבור בטלפונים הסלולריים בתחבורה הציבורית. מחברי המסמך קבעו כי הרעש הממוצע בתחבורה הציבורית הנגרם בשל הדיבור בסלולרי עובר את רף הדציבלים המותר בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully