וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבת הפיטורים: הומוסקסואליות

שרון נובק

15.8.2007 / 18:09

עובד במכון מחקר באוניברסיטת ת"א טוען שפוטר לאחר שמנהלו גילה שהוא הומו, ואמר שהוא "נגעל מהומואים". המנהל שומר על שתיקה

האם ההומופוביה פושה גם במסדרונות הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב? עובד במרכז משה דיין בחוג ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטה טוען, כי פוטר לאחר שחיים גל, מנהל המחלקה בה עבד, גילה שהוא הומוסקסואל. כך פורסם הבוקר בעיתון "ישראלי". בידי העיתון אף מצויה הקלטה של שיחה טלפונית בין העובד למעסיקו, בה הוא מודה שניסה להרחיקו ממקום העבודה מאז גילה שהוא הומוסקסואל.

הפרשה התחילה כשסגן מנהל ארכיון העיתונות הערבית במרכז משה דיין, מיכאל ברק, נתקל בתכתובת מסנג'ר בין נתי (שם בדוי), עובד הארכיון, ובן זוגו. ברק, שעמד מאחורי המחשב של נתי הציץ ונפגע. הוא שאל את נתי אם הוא "חד-מיני", וכשנענה בחיוב, הצהיר ברק שהוא הומופוב שנגעל מהומואים, ואמר שהם "מרתיעים אותו".

נתי, בוגר תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון, התחיל לעבוד בארכיון לעיתונות ערבית בחודש יוני השנה. לדבריו, הוא השתלב במהירות בעבודה החדשה. "חיים גל המנהל התגאה בי", סיפר נתי לוואלה! חדשות. "כשהביא עובדת חדשה אמר לה שתיקח דוגמה ממני, הוא קרא לי 'הכוח החדש של הארכיון', ואמר שהוא רוצה שאשאר שם עד שאסיים דוקטורט". בתוך שבועות ספורים קודם נתי לעבוד בעמדת המחשבים בארכיון, הנחשבת מורכבת יותר.

המנהל גילה "דברים נוראיים"

יום לאחר התקרית שב נתי למקום עבודתו, ונדהם לגלות כי הועבר מעמדת המחשבים, והוחזר לתפקידו הקודם. עובדת חדשה איישה את עמדתו והחלה בהכשרה לתפקיד אותו ביצע. נתי פנה למנהל הארכיון חיים גל ושאל אותו על השינוי הפתאומי. "חיים אמר לי שלא בטוח שאמשיך לעבוד בכלל ושאני חוזר לעבוד בעמדת הסריקה", סיפר נתי. "הוא אמר לכל העובדים שגילה עליי דברים נוראיים".

בימים הבאים נאלץ נתי להתמודד עם התנכלויות מצד גל. "כל בוקר חיים התקשר להעיר אותי ונזף בי על שאני לא מגיע, למרות שעבדתי במשמרת מאוחרת", סיפר נתי. "במקרה אחר הוא לא אישר לי לצאת לשירותים, ונאלצתי להתאפק עד סוף המשמרת". כשרצה לצאת לאכול אמר לו גל שאין הפסקות. "תלמד לאכול ולעבוד במקביל", הטיח בו.

ביום שני ביקש גל מנתי לעזוב את המשמרת שעתיים לפני סופה, והטיח לעברו שממילא עד תחילת החודש הבא תופסק עבודתו במקום. כשיצא נתי, לא היסס גל לומר לו: "אני עובד במקום 30 שנה, וזאת הפעם הראשונה שאני נאלץ להתנכל למישהו".

"לכאורה מקרה חמור ביותר"

רק אז החליט נתי להתלונן ופנה לראש החוג ללימודי המזרח התיכון פרופ' אייל זיסר, המיועד לנהל את מרכז משה דיין החל מתחילת ספטמבר. נתי משבח את יחסו של זיסר לתלונתו, ואת יחסו החם אליו כסטודנט ועובד בחוג. זיסר הבטיח שיבדוק את הטענות והציע לנתי לפנות לרשויות האוניברסיטה ולהתלונן בפני הגוף האחראי לטיפול בהטרדות מיניות.

"אם המקרה אכן קרה הוא חמור ביותר", אמר היום פרופ' זיסר לוואלה! חדשות. לדבריו, הוא שוחח עם גל וברק, ושניהם הכחישו את טענותיו של נתי. "בשיחה ראשונית נטען כי לא היו דברים בגו, אבל צריכה להתנהל בדיקה מעמיקה יותר, שתתנהל עם כניסתי לתפקיד", אמר זיסר. בינתים, הציע זיסר לנתי עבודה במחלקה אחרת במרכז משה דיין, במקום העבודה תחת ניהולו של חיים גל.

מנהל הארכיון חיים גל סירב לדבר עם כתב וואלה! חדשות.

בתגובה על הפרסום אמר יו"ר אגודת ההומואים והלסביות בישראל מייק המל, כי "באם הדברים נכונים, הרי מזעזע לחשוב שבישראל שנת 2007, יכול להיות מפוטר מעבודתו על רקע נטייתו המינית". המל הוסיף, כי מדובר על עבירה מפורשת על חוק שיווין הזדמנויות בעבודה. לדבריו, "התנהגות זו מלמדת עד כמה גם במוסד שחרט על דיגלו פתיחות וחופש, ההומופוביה והבורות עדיין חוגגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully