וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר הרוסי עושה שרירים

14.8.2007 / 12:24

לאחרונה מרבים מפציצים רוסיים לטוס סמוך לטריטוריות אמריקאיות. ארה"ב: המטרה היא לא אימון, אלא הפגנת נוכחות

מפציצים רוסיים עורכים יותר משימות טיסה מן הרגיל בסמוך לטריטוריות אמריקאיות, כולל [[אלסקה]]. באופן הזה מפגין חיל האוויר הרוסי את יכולות התקיפה ארוכות הטווח שלו, כך אמרו גורמים בקנדה ובארה"ב. מטוסים רוסיים הנושאים טילי שיוט ערכו תרגיל ליד אלסקה לפני כשבועיים, כך מסרה מפקדת ההגנה האווירית של צפון אמריקה ([[NORAD]]). "הם לא עושים את זה רק למטרות אימון. הם מנסים להראות נוכחות ועושים את זה מחוץ לטווח האימונים הרגיל שלהם", אמר קולונל אנדרה דפואי מ-NORAD.

מפציצים רוסיים ערכו לפני שבוע גם טיסת אימון לעבר גואם, אי באוקיאנוס השקט בשליטה אמריקאית. לדברי פרשנים צבאיים, זהו ניסיון לשדר לארה"ב שרוסיה "שוב במשחק", נוכח הבנייה האמריקאית של מערכת הגנה נגד טילים באירופה.

איומים אוויריים רוסיים הפכו בשבועות האחרונים לעניין תכוף. לפני שבוע שיגר מטוס רוסי טיל לעבר גאורגיה, שלא התפוצץ. רוסיה הכחישה מעורבות במקרה. לפני כחודש, בעיצומו של העימות הדיפלומטי עם בריטניה, התקרבו מפציצים רוסיים למרחב האווירי הבריטי באזור סקוטלנד.

מפקד חיל הים הרוסי הביע לאחרונה עמדה לפיה לרוסיה צריכה להיות נוכחות צבאית קבועה גם בים התיכון. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע בחודש שעבר על כוונות מדינתו להתעצמות צבאית ומודיעינית "נוכח האיומים החדשים" העומדים בפני רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully