וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קעדאן החלה לבנות בית בקציר

14.8.2007 / 10:56

עשר שנים לאחר שבג"ץ התיר למשפחה להקים בית ביישוב, הונחו אתמול היסודות. עאדל קעדאן: זה יהיה בית של שלום

עאדל קעדאן מאושר. אתמול הוא הגיע ליישוב הקהילתי קציר, וצפה כיצד מונחים היסודות לביתו החדש, שבנייתו תושלם תוך כשנתיים. הבית ייבנה בשתי קומות ויכלול שישה חדרים. בניית השלד, מעריך קעדאן, תושלם תוך כארבעה חודשים.

משפחת קעדאן מתגוררת כיום ב[[בקה אל-גרבייה]]. בשנת 1995 החליטה המשפחה לעבור ליישוב הקהילתי הסמוך קציר. אלא שקציר יושב על אדמות הקרן הקיימת לישראל, ורצונה של המשפחה לקנות מגרש ביישוב עורר התנגדות על רקע גזעני. גורמים רבים סברו כי אין להקצות קרקע למשפחת קעדאן בקציר, מכיוון שהם ערבים. בג"ץ פסק ב-1997 כי מדובר באפליה לא צודקת, ובסופו של דבר, לאחר מאבק משפטי ממושך, הוקצה למשפחה מגרש ביישוב.

"הצעירים מחפשים איכות חיים"

אתמול, כאמור, עשר שנים לאחר הפסיקה ההיסטורית, החלה בנייתו של הבית. "לפני 12 שנים, אשתי ואני החלטנו לעזוב את העוני והצפיפות בבקה ולקחת את הילדים שלנו למקום טוב יותר", סיפר היום קעדאן בשיחה עם וואלה! חדשות. "המקרה שלנו הפך לנושא פוליטי ותקשורתי, אבל אנחנו רוצים לבוא לקציר בלי פוליטיקה ובלי רעש. מה שחשוב לי זה לאפשר למשפחתי ליהנות מאיכות חיים גבוהה".

עאדל קעדאן מצהיר כי ברצונו "לגור, לא להתגרות", ואומר כי עד כה התרשם שהשכנים ביישוב קציר מקבלים את משפחתו בברכה. "הבית שאנחנו בונים יהיה בית של שלום", הוא אומר. "הבית יהיה הוכחה לכך שיהודים וערבים יכולים לחיות יחדיו, אלה לצד אלה בשכנות טובה".

"הצעה עקומה וגזענית"

קעדאן מאמין שיותר ויותר משפחות במגזר הערבי ילכו בעקבות משפחתו. "כיום בעידן האינטרנט, אנשים מתנתקים מאורח החיים של החמולות והמשפחות הגדולות, ומתחברים לעולם הגדול", מסביר קעדאן. "זוגות צעירים במגזר הערבי רוצים איכות חיים, ואם הם עובדים קשה ויכולים לדאוג לעצמם, מדוע שלא ייהנו מכך? מי שרוצה לגור בקציר יגור בקציר, מי שרוצה לגור בתל אביב יגור בתל אביב. הגיע הזמן להסיר את המחסומים ולחיות ביחד".

אלא שבדרך למימוש חזונו של קעדאן ישנם לא מעט מכשולים. לפני כחודש אישרה הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק של חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי), שתאסור על החכרת אדמות של הקרן הקיימת לאזרחים ערבים. מדובר על 13 אחוז מהאדמות במדינה, כולל אדמות היישוב קציר. קעדאן אמר כי מדובר ב"הצעה עקומה וגזענית", והביע תקווה שהכנסת לא תאשר אותה בהצבעות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully