וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים חמים

פיני אסקל

12.8.2007 / 9:14

תחקיר מיוחד: פיני אסקל מפרגן בגדול לסדרת הכתבות האקטיביסטיות של לינוי בר-גפן, "זהירות, מים". לא לבעלי קיבה רגישה

בלי למצמץ אפשר להמר על כך שמעטים היו האנשים שניגשו לקחת כוס מים, מהברז, כדי לצנן את מתקפת לשלשת היונים שנחתה עליהם אמש בפרק הראשון של סדרת התחקיר "זהירות, מים". כרגיל בתכניות הדוקו-אקטיביסטיות, פרץ לחיינו מגיש עם ביצים, והפעם מגישה, לינוי בר-גפן. מהרגע הראשון החלה בר-גפן במתקפת הפחדה חסרת מעצורים: אתם תמותו מסרטן הלבלב, אתם מזוהמים, אתם שותים אסבסט, וחמור מכל – לא רק שיונים מחרבנות לכם על הגג, הן גם מריירות לשלשת לתוך חבית המים ממנה אתם שותים. צחוק צחוק, אבל תודו שאתם מ-פ-ח-ד-י-ם.

בניגוד לבולדוגים, הבולדוזרים, הרפי גינתים ושאר שומרי מסך, הידועים בתור הורי הז'אנר וחוטאים מדי פעם בפעולות ברמת הנונסנס, "זהירות, מים" עשויה וול דאן, מושקעת, מבוימת לעילא, ערוכה היטב ועוסקת בנושא שנוגע לכולם ומפחיד ביותר. ברמת אפעל צונחים אנשים אל מותם בגלל פאקינג אסבסט. בשכונת התקווה, שם אין כסף למים מינרלים, יש מים בצבע צהוב. ביישוב נען יש זיהום בגלל ממטרה ש"בועטת" בוולה את המים שאינם ראויים לשתייה עד לברזים של התושבים. אפילו האמריקקים בקליפורניה צוחקים עלינו – לא בגלל שיש להם כסף לציוד טכנולוגי מתקדם, אלא כי אנחנו מטומטמים. כל נושאי התפקידים בתחום המים, ממשיכים לכסות את התחת, מטיחים את האחריות הכי רחוק שרק אפשר, מטרטרים את בר-גפן עם תירוצים והעמדות פנים מגוחכות, ועוד מצפים שנקנה את זה.

מצפייה בשני פרקים מתוך שלושה של סדרת התחקיר, עושה רושם שבר-גפן היא האדם הנכון במקום הנכון. נכון, היא נראית טוב מדי מכדי שנאמין שהיא תלכלך את הידיים ואשכרה תטפס על גגות (מה, אין לה כפילה לביצוע פעלולים?) או תתקרב לקרפדה מנוחה. נכון, יש רגעים שהיא נצרכת לאמפטיה ולא נותנת אותה. ונכון, היא פושרית בצורה שלעיתים מעוררת אנטגוניזם. אבל בר-גפן עושה את העבודה ברהיטות, עם השאלות הנכונות, הציניות הנכונה והחריצות האופיינית לה, הרבה יותר טוב מכל אחד אחר בז'אנר עד כה. ובכלל, היא מפגינה לוחמנות אמיתית, לפחות בעיני המצלמה. ויש גם בונוס שמגיע בדמות תכונה חדשה שבר-גפן מביאה עמה לסדרה – צניעות, שנראה היה כי כלל אינה קיימת בה; היא מלפססת פעם או פעמיים ולא עושה את הטייק שוב, אלא מציגה אותו בצורה אותנטית, והיא מגלה סימנים של ייאוש כשהיא מתיישבת על שפת המדרכה. כן, הכל שודר, זו לא אשליה.

הרבה כעס הופנה כלפי הילד הנודניק שצעק "בינתיים סוגרים את המים!", באנלוגיה שהקדימה את זמנה ל"המלך הוא עירום". בזכות "זהירות, מים" הטובה מאד, אפשר לסלוח לו. הנה, קיבלנו את ההוכחה בצורה הכי טובה – היום אפשר להבין עד כמה הילד צדק. רק מעניין באילו מים המלך העירום מתקלח.

"זהירות, מים", תחקיר של לינוי בר גפן, ערוץ 10, ימי שבת, 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully