וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי הקרב החדשים של אירן: ברק ורעם

יוני מנדל

6.8.2007 / 14:40

אירן הציגה 2 מטוסים חדשים, 'אזרחש' (ברק) ו'סאעק' (רעם), שהועתקו ממטוסי הקרב האמריקאים. המטרה: יכולת צבאית עצמאית

אירן הודיעה על השקת מטוס קרב חדש, בייצור מקומי, שנבנה על פי דגם מטוס ה F-5 האמריקאי. סוכנות הידיעות האירנית מדווחת, כי המטוס החדש נושא את השם "אזרחש", שבפרסית פירושו – ברק. ההכרזה עליו נעשתה בטקס רשמי באספהאן במרכז המדינה, תוך שהמטוסים החדשים מבצעים טיסת ראווה מעל הצופים.

מושל המחוז מורתדא בח'תיארי אמר במהלך הטקס, כי "הצלחת בנייתו של מטוס הקרב על אדמתנו היא הוכחה נוספת להתפתחות הטכנולוגית האירנית". לדבריו, "בזמן שארצות הברית מוכרת נשק לבעלות בריתה במזרח התיכון, מצליחים מומחים אירנים מקומיים להשיג התקדמות טכנולוגית. ההתקדמות הזו תביא אותנו בסופו של דבר ליכולת צבאית עצמאית בלתי תלויה".

פיתוח מטוסים במקביל לטילים

כבר בחודש ספטמבר 2006 הודיעה אירן על תכניתה לפתח דגם מקומי של מטוס ה F-5 האמריקאי. האירנים שוקדים גם על פיתוח של מטוס ה F-18 האמריקאי. הדגם האירני מכונה "סאעק" שמשמעותו בפרסית – רעם. סוכנויות הידיעות האירנית מדווחת, כי "ישנה חשיבות רבה לפיתוח צבאי מקומי ועצמאי דוגמת זה של מטוסים, לאור ההתקדמות המוכחת בייצור טילים אירנים מקומיים".

מטוס ה-F5 האמריקאי נמצא בשימוש החל משנות ה-60, אולם מאז הוא שופר לאין ערוך. הוא מתאפיין במשקל נמוך, גודל קטן ויכולת תמרון גבוהה, ורבים משווים אותו למיג-21 הסובייטי. הדגם שפיתחו האירנים, לפי הדיווחים, הוא מעט גדול יותר מהדגם האמריקאי והוא מצויד במערכות גילוי ונשק חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully