וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסרבנות מסכנת את צה"ל"

שרון נובק

6.8.2007 / 19:20

כך לדברי אלוף פיקוד מרכז. צה"ל העביר מתפקידי לחימה 12 מתוך 30 החיילים שסירבו לקחת חלק בפינוי השוק הסיטונאי בחברון

2 מפקדי כיתה ועשרה חיילים יועמדו לדין משמעתי לאחר שהודיעו כי יסרבו להשתתף מחר בפינוי [[מתנחלים]] מדירות בשוק הסיטונאי ב[[חברון]]. כמו כן, החיילים והמפקדים יועברו מתפקידי לחימה. [[אלוף פיקוד המרכז]] גדי שמני אמר כי ה[[סרבנות]] היא "תופעה שמסכנת את הבסיס עליו פועל צה"ל, ומחובתו למלא את כל המשימות המוטלות עליו".

בשעות הבוקר הודיעו כ-30 לוחמים מגדוד דוכיפת, רובם חיילים דתיים מ[[ישיבות הסדר]], כי יסרבו להשתתף מחר בפינוי שתי משפחות מ[[היישוב היהודי בחברון]], שהתמקמו בשוק הסיטונאי בעיר. בגלי צה"ל דווח, כי את הלוחמים מגבים כמה מהוריהם. בראיון לגלי צה"ל אמר אביו של אחד החיילים כי "את הבן שלי חינכו להיות צלף, את הבן שלי חינכו לשכב במארב - את הבן שלי לא חינכו לגרש את אח שלו מ[[מערת המכפלה]] - הוא לא יעשה את זה".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל נחרצות כנגד כל גילוי של סרבנות בקרב חייליו. חיילי צה"ל אינם רשאים לבחור את משימותיהם, קשות ככל שיהיו". כמו כן, נפגש הבוקר מפקד גדוד דוכיפת עם החיילים, והדגיש בפניהם כי כל מרד יטופל באופן תקיף, ברור ונחרץ.

המתנחלים מבטיחים אלימות

מזכיר ועד רבני יש"ע הרב ישי באב"ד אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי רבני יש"ע תומכים בסירוב. לדבריו, הוועד מתנגד לשימוש בבני ישיבות ההסדר לפינוי יהודים. "צריך להשתמש במשטרה או במג"ב ולא בצבא העם", אמר באב"ד, והסביר כי "ההחלטה לפנות יכולה להיות לגיטימית, אבל לא יתכן שישתמשו במסירות הנפש של בנינו לפנות יהודים".

לפני כשבועיים הורה צה"ל לשתי משפחות יהודיות שפלשו לבתים בשוק הסיטונאי להתפנות מהמקום. דיירי המבנה, בני משפחות בר-כוכבא ויהלום, טוענים כי הנכס הוחכר לעיריית חברון לפני שנים רבות. לטענתם, הבתים היו שייכים ליהודי חברון עוד לפני פרעות תרפ"ט, וכבר בדצמבר 2005 הוסכם עם הממשלה וצה"ל לאפשר ליהודים לגור בשוק. מזכיר ועד רבני יש"ע הבטיח כי מחר יתנגדו המשפחות הפולשות לפינוי. לדבריו, ההתנגדות עשויה להתפתח לאלימות "כנגד אלימות הפוליטיקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully