וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים שירו בילדה הפלסטינית לא יישפטו

יוני מנדל

31.7.2007 / 21:14

לפני 7 חודשים מתה עביר אראמין בת ה-10, ככל הנראה, מירי שוטרי מג"ב. הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה הערב כי החליטה לסגור את תיק החקירה העוסק במותה של הילדה בת ה-10 עביר אראמין מהכפר ענאתא, לפני כשבעה חודשים. לדברי הפרקליטות, ההחלטה התקבלה בשל "חוסר ראיות", אולם ארגוני זכויות האדם "יש דין" ו"לוחמים לשלום" מתכוונים לערער על ההחלטה.

עביר יצאה עם חברותיה מבית הספר לבנות בכפרה בינואר. ככל הנראה, היא נפגעה מכדור שירו חיילי מג"ב. עדי ראיה סיפרו שבמקום התרחשו עימותים בין מפגינים פלסטינים לבין כוחות מג"ב אולם לדבריהם אחד מחיילי מג"ב כיוון ללא סיבה את נשקו לכיוון בית הספר לבנות ממנו יצאה עביר. הילדה מתה מפצעיה כעבור יומיים. לבקשת משפחתה של עביר וארגון "לוחמים לשלום" בו חבר בסאם אראמין, אביה של עביר, יש לתחקר את נסיבות הארוע במקביל לחקירת המשטרה.

הארוע נחקר על ידי מחוז ש"י של המשטרה ולא על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, מכיוון שהתרחש בשטחים. בארוע, בו חקרה המשטרה את עצמה, לא נמצאו כאמור אשמים.

לטענת "יש דין", בלמעלה מ-90% של המקרים בהם נפגעו פלסטינים על ידי ישראלים נסגרים התיקים על ידי מחוז ש"י מחוסר ראיות, מה שמצביע על כשל מערכתי לדבריהם."העובדה שבמקרה זה המשטרה חקרה את עצמה אינה תורמת לתחושה כי החקירה הייתה שלמה וממצה". עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של "יש דין" אמר, כי "ארבעה שוטרי מג"ב נכנסו בלי שום סיבה לכפר, ירו לכל עבר והרגו ילדה בת 10. אנו לא ננוח ולא נשקוט עד שהאחראי למותה של עביר ייענש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully