וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל הוכרז בברזיל: 200 הרוגים בהתרסקות

18.7.2007 / 11:39

איש מבין 175 הנוסעים לא שרד ומספר אנשים על הקרקע נהרגו אף הם. המטוס החליק על המסלול והתנגש בתחנת דלק והתפוצץ

מטוס ברזילאי התרסק ועלה בלהבות הלילה בשדה התעופה "קונגונהס" בסאו פאולו. 200 בני אדם נהרגו בתאונה. צוותי החילוץ אמרו שאיש מ-176 הנוסעים על מטוס האיירבוס מדגם A320, לא שרד. סוכנות הידיעות הברזיאלית "פולהה" ציטטה את ראש צוות החילוץ אומר שייתכן שיש 200 הרוגים, ביניהם אנשים שהיו על הקרקע. עד כה חולצו משברי המטוס 45 גופות. כלי התקשורת בברזיל הודיעו שנשיא ברזיל, לולה דה סילבה הכריז על שלושה ימי אבל בעקבות האסון.

המטוס של חברת TAM, שהגיע מפורטו אלגרה שבדרום המדינה, יצא משליטה בזמן הנחיתה. הוא החליק על המסלול שהיה מוצף במי גשמים והתנגש בתחנת דלק וטרמינל של ציוד, שבו היו באותה עת עובדים.

"המטוס החליק ועבר מעל הראשים שלנו בגובה פנסי הרחוב. שמענו את רעש המנוע מתחזק והמטוס הלך וגדל מולנו. כשהוא פגע בקרקע הוא התפוצץ, וחלקיו עפו לכל עבר", סיפר לואיס סנטוס, שהיה במכוניתו באותה עת. עשרות אמבולנסים מיהרו לאזור. מצלמות הטלוויזיה הראו את זנב המטוס מתרומם מהטרמינל כשהוא עולה בלהבות. גורמים רשמיים מסרו שגופה אחת חולצה מהמקום. רשת הטלוויזיה Globo News דיווחה על שתי גופות נוספות.

בספטמבר 2006 נהרגו 154 בני אדם, כשמטוס בואינג 737 התנגש עם מטוס מנהלים קטן והתרסק ליערות האמזונס, זו היתה תאונת התעופה החמורה בתולדות המדינה. האסון הנוכחי עלול לבשר משבר תעופתי בברזיל, בה מצב התעבורה האווירית חמור מבחינה בטיחותית ומנהלית. כעת צופים שיופעל לחץ רב על נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, להשקיע בשיפור התשתיות בשדות התעופה ולטפל בבעיות האחרות, כגון שחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully