וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מזהירה: אל תפעלו נגד חיזבאללה

14.7.2007 / 21:17

על פי דיווח בעיתון "א-סיאסא", המוסד מתכנן לחטוף בכירים בחיזבאללה במהלך שהותם בצרפת בוועדה בעניין לבנון

העיתון הכוויתי "א-סיאסא" מדווח היום כי לשירותי המודיעין בצרפת הגיע מידע לפיו ישראל מתכננת לפגוע בבכירים בחיזבאללה. על פי הדיווח, המוסד מתכנן לפגוע בבכירים במהלך שהותם בצרפת לרגל ועדה בעניין לבנון שתיפתח היום.

במודיעין הצרפתי חושדים כי מטרת הפעולה היא להשתמש בבכירים הלבנונים כקלפי מיקוח במשא ומתן להשבתם של החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר.

על פי הכתוב בעיתון, בין היעדים של המוסד הישראלי נמצאים מקורבו של נסראללה, מוחמד פניש, ששימש כשר בממשלתו של סניורה והאחראי על הקשרים הבינלאומיים בחיזבאללה, נוואף אל-מוסאווי.

אבטחה חסרת תקדים

העיתון ציטט גורמים לבנונים בכירים שאמרו כי צרפת התייחסה בחומרה למידע המודעיני. על פי הדיווח, שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר הזהיר את ישראל כי פגיעה בבכירי החיזבאללה בעת שהותם בצרפת תתפרש כפגיעה בריבונות הצרפתית ויביאו לערעור היחסים עם ישראל.

לאור האיומים, החליטו שירותי הביטחון בצרפת להגביר את האבטחה סביב האזור בו מתקיימות השיחות. בגלי צה"ל דווח, כי למעלה מ-400 שוטרים יאבטחו את משתתפי הוועדה לכל אורך שהותם בצרפת.

הוועדה, אותה מובילה צרפת, תערך בעיירה סאן קלו ונועדה למצוא פתרון למשבר הפוליטי בלבנון ותימשך עד יום שני.

כבר אתמול הכינו בצרפת את הקרקע לקראת הגעתם של נציגי החיזבאללה לוועדה. בהודעה שפרסם משרד החוץ הצרפתי נאמר כי "חיזבאללה הוא גורם פוליטי חשוב בפוליטיקה הלבנונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully