וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"95% מאישומי המין בירושלים - נגד דתיים"

11.7.2007 / 9:30

ד"ר אביעד הכהן אומר שבאזור הבירה, כמעט כל כתבי האישום על עבירות מין מוגשים נגד גברים דתיים. העיקר, ש"לא מדברים על זה"

בירושלים התקיים שלשום הכנס החמישי של תנועת הנשים הדתית-פמיניסטית 'קולך'. במהלך הכנס עלה על הבמה הד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת 'שערי משפט', והטיל בחדר פצצה מילולית. "בהתבסס על נתונים של גורמים בכירים בפרקליטות", אמר הכהן, "95% מכתבי האישום המוגשים בירושלים בגין עבירות מין, הם נגד גברים דתיים או חרדים". החרדים והדתיים, יש לציין, מהווים פחות מ-60% מהאוכלוסיה בעיר.

במשרד המשפטים הכחישו את טענתו של הכהן ואמרו כי אין בידיהם נתונים מסוג זה. הבוקר, בשיחה עם וואלה! חדשות, חזר הכהן על הדברים. "הנתונים האלה נמסרו לי מידי גורם בכיר בפרקליטות מחוז ירושלים. בתחילה גם אני חשבתי שהמספרים מופרכים, אבל עורכי דין נוספים עמם שוחחתי בנושא אמרו שהנתון אינו מפתיע אותם".

כיצד מסביר ד"ר הכהן את הנתונים הללו? לדבריו, הסיבה העיקרית לריבוי עבירות המין בחברה הדתית והחרדית היא המודעות הנמוכה בנושאי מין ומיניות. "הגישה הכללית היא 'לא מדברים על זה', כך זה בחברה הכללית וכך זה גם במערכת החינוך. לא לומדים מה מותר ומה אסור", אומר הכהן.

יותר מדי איסורים?

לדבריו, הגורמים בפרקליטות שאיתם שוחח בנושא, הציעו הסבר נוסף למצב. "הם אמרו שבגלל שהחברה הדתית, ובמיוחד החברה החרדית, מטילה איסורים רבים בתחום המיני. כל מגע בין נשים וגברים הוא אסור, אפילו מגע חברי, ייתכן שהמצב הזה מוביל אנשים לנסות לפרוק את היצרים בדרכים אסורות".

ד"ר הכהן מציין כי "הפורום למניעת הטרדות מיניות בציבור הדתי", שהוקם לפני ארבע שנים, טיפל עד כה רק בחמישה תיקים. "זה מצב לא סביר. זה אומר אחד משני דברים – או שהציבור הדתי הוא כולו זך ונקי ואין בו כמעט הטרדות מיניות, או לחלופין, שהגורמים שמטפלים בנושא מנסים לתת אקמול כדי לפתור בעיה בהיקף של התקף לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully