וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בארנק שלכם: מטבע של 2 שקלים

טל לוי

5.7.2007 / 11:42

בימים אלה הגיע לבנק ישראל משלוח נסיוני של המטבעות המיועד לבדיקות טכניות. ייכנס למחזור כבר ברבעון האחרון של 2007

כבר ברבעון האחרון של 2007 צפוי אורח חדש להיכנס לארנקים הישראלים: מטבע בערך של 2 שקלים. כבר היום הגיע משלוח ראשוני של מטבעות במטרה לערוך לו בדיקות טכניות.

במסגרת הבדיקה, מועברים מטבעות לחברות המשתמשות במטבעות כמו חברות המפעילות מכונות אוטומטיות כדי שיבדקו נתונים כמו משקל המטבע וקוטרו.

לפני ההחלטה על ההנפקה, ערכו בבנק ישראל סקר שכלל מדגם מייצג של הציבור וכן סקר שכלל מדגם של גופים המשתמשים במזומן, כמו נהגי מוניות ובנקים. מהנתונים עלה שמרבית הציבור תומך בהנפקת המטבע החדש.

הבנק החל בתהליך הנפקת המטבע החדש ב-2004 והאיצו בשנה האחרונה. תוספת המטבע תביא לייעול ביצוע תשלומים במזומן, בעיקר על ידי המשתמשים הגדולים, ולחיסכון בהוצאות ההנפקה, כך שהוצאות הייצור והאחזקה של המזומנים יקטנו.

על פי נתוני הבנק, חלקו של מחזור השטרות ממשיך להוות 95% מסך ערך המחזור כולו, ומחזור המטבעות מהווה 5%. המטבעות בערכים הנמוכים זוכים לפופולריות רבה יותר: יותר ממחצית (51%) ממספר המטבעות שבמחזור הן בערך של עשר אגורות. מטבעות של שקל אחד, שמרבים להשתמש בהם במדחנים ובמכונות הממכר, היוו 22% מכלל מחזור המטבעותב-2005.

בישראל אין מטבעה או מכון דפוס לשטרות: המטבעות מגיעים לישראל בקונטיינרים דרך הים ואילו השטרות מגיעים בדרך האוויר. שטרות שיוצאים משימוש בשל בלאי, בעיקר שטרות בערך של 20 שקלים, נגרסים ונטחנים עם תום חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully