וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נגד לימודי אנגלית ומדעים

5.7.2007 / 12:20

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק לביטול "תכנית הליבה", המחייבת כל בית ספר ללמד עברית, אנגלית, מדעים ואזרחות

הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית שתי הצעות חוק של המפלגות החרדיות לביטול "תכנית הליבה" של משרד החינוך. "תכנית הליבה" מגדירה תחומים שבתי ספר חייבים ללמד בכדי לקבל תקציב ממשרד החינוך - אנגלית, עברית, מדעים, אזרחות ומדעי החברה. על פי הצעות החוק, שאושרו בתמיכת הקואליציה, בתי ספר במגזר החרדי והערבי לא יהיו חייבים ללמד את המקצועות הללו - אבל ימשיכו לקבל מימון מלא מכספי משלם המסים.

הצעת החוק התקבלה בניגוד לעמדתה של שרת החינוך יולי תמיר (העבודה). בתחילת השבוע צריך היה להתקיים דיון בנושא בוועדת השרים לענייני חקיקה, אבל הדיון נדחה לבקשתה של תמיר. אתמול אמרה תמיר כי הצעת החוק של ש"ס ויהדות התורה "תערער את מעמד החינוך הממלכתי".

הקואליציה נכנעה לחרדים

שר החינוך לשעבר יוסי שריד אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ההצעה לפטור את החרדים מ"תכנית הליבה" תפגע בראש ובראשונה בילדים חרדים. לדבריו, "המשמעות היא שעשרות אלפי ילדים לא ילמדו מתמטיקה, מדעים, אנגלית ואזרחות. מאמללים את הילדים - שוללים מהם את הכלים לעתיד, גוזרים עליהם גירוש משוק העבודה ומדירים אותם מהחברה הישראלית". שריד הוסיף כי בעקבות ההצעה, מאות אלפי ילדים יהפכו לנטל כלכלי על החברה הישראלית.

"במצב הפוליטי הנוכחי, ממשלת אולמרט תעשה הכל כדי לשרוד, ולכן כל הצעת חוק של החרדים תזכה לתמיכת הקואליציה", אמר שריד. לדבריו, "אם בשבוע הבא יעלו החרדים הצעת חוק לפיה השמש מסתובבת מסביב לכדור הארץ, או אולי שהאבולוציה היא שקר והאדם נברא בשישה ימים, אני מתאר לעצמי שהקואליציה תתמוך".

פרופסור אילן גור-זאב, מומחה לחינוך מאוניברסיטת חיפה, אמר כי הצעת החוק מסכנת את עתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית. "אם החברה הישראלית רוצה להיות חברה דמוקרטית והומניסטית - חייבת להיות לה תכנית ליבה שמבוססת על ערכים ברוח הזו". גור-זאב אומר כי אם יזכו החרדים לפטור מלימודי הליבה, התופעה צפויה להתרחב גם לעבר החינוך המוסלמי-דתי במדינה. הצעת החוק, אומר גור-זאב, מנסה לייצר בישראל "חינוך דתי, קיצוני וקנאי - על חשבון משלם המיסים".

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה לדברים כי "אי העברת החוק תגרום לכך כי בראשון בספטמבר ייפסק כל תקצוב לישיבות במדינה היהודית, דבר שיעמיד בספק את יסוד קיומה. כל הנסיונות שנעשו בהיסטוריה ארוכת השנים של עמינו לשנות את סדרי הלימוד בישיבות לא צלחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully