וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסילת הינשוף תגביר תאונות הדרכים"

שרון נובק

4.7.2007 / 18:27

עמותת "אור ירוק" מתקוממת נגד החלטת ביהמ"ש לפיה מכשיר ה"ינשוף", המשמש למדידת רמת האלכוהול בדם הנהגים, אינו תקף

עמותת "אור ירוק" הביעה צער על פסיקתו של בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה כי מכשיר ה"ינשוף", המשמש את משטרת התנועה למדידת רמת האלכוהול בדמם של נהגים, לא אושר בדין ולכן אינו תקף.

לדברי העמותה, "אנחנו מתקוממים על כך, שבשל הפגם הטכני בעיקרו הוטל ספק בחוקיות בדיקות האלכוהול. למעשה, ניטלה מהמשטרה כל יכולת לבדוק נהגים הנוגים תחת השפעת אלכוהול. זהו מסר מסוכן מאין כמוהו לציבור, והוא להשפיע בצורה קשה מאוד על תאונות הדרכים".

עו"ד שני דבש ממשרד עו"ד דוד קולקר, שייצגה נהג שהואשם בנהיגה בשכרות, הוכיחה כי מכשיר המדידה, באמצעותו הוכיחה המשטרה כי הנהג היה תחת השפעת אלכוהול, אינו תקף. הסיבה לכך היא טכנית - שר התחבורה לא דאג לעגן את השימוש במכשיר בחוק או בתקנה.

בית המשפט קיבל את הטענה. "הינשוף כלל לא אושר על ידי שר התחבורה", פסק השופט בהחלטתו. הוא הביע דאגה כי יתכן שההחלטה תגרום להפסקת אכיפת בדיקת השכרות באמצעות מכשיר הינשוף, אך הביע תקווה כי החלטה תביא לזירוז ההליכים החוקיים, ותגרום לשר התחבורה לפעול לאלתר לתיקון המצב.

דובר אגף התנועה דורון בן-אמו אמר לוואלה! חדשות כי המכשיר מוכיח את עצמו יום-יום בבתי המשפט. לדבריו, מאות אלפי כתבי אישום הוגשו בעקבות השימוש בו בעבר, ולכן, החלטת בית המשפט תמוהה. "אנו נלמד את החלטת השופט ונגיב בהתאם", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully