וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה לא עוצרת בכיכר

1.7.2007 / 13:18

תנועות הנשים שואבות עידוד מהחלטת בג"ץ הבוקר, ומתכוננות להמשך המאבק. "ההפגנה אתמול היתה רק תחילת המחאה"

המחאה תימשך: יום לאחר הפגנת ההמונים בכיכר רבין, מבטיחות תנועות הנשים להמשיך לפעול נגד עסקת הטיעון עם משה קצב. "מבחינתנו ההפגנה אמש הייתה תחילת המחאה - ולא בהכרח השיא שלה", אמרה הבוקר דורית אברמוביץ' מקואליציית הנשים בשיחה עם וואלה! חדשות.

אברמוביץ' מבטיחה כי לצד הפגנות כמו זו שהתקיימה אתמול, יתקיימו גם מחאות פחות נעימות כמו הצבת משמרות מחאה מול בתיהם של בכירי המערכת הפוליטית והמשפטית, וגם חסימת כבישים ורחובות. "חיי השגרה במדינה לא יכולים להימשך כאילו דבר לא קרה. למתלוננות נגד קצב אין עכשיו חיי שגרה, וכל עוד זה המצב, אנחנו לא מתכוונת לשתוק".

דפוס מחאה נוסף שיימשך הן הפגנות גלויות של נפגעות תקיפה מינית. "בשבועות האחרונים הפגינו קבוצות של נפגעות תקיפה מינית, באופן גלוי ומוצהר, נגד נוכחותם של עברייני מין בשלטון. לאחר ההפגנות האלה הגיעו אלינו פניות רבות של קורבנות, שמעוניינות לצאת מהשתיקה ולהצטרף למחאה", אומרת אברמוביץ'.

גם הנשים הדתיות מצטרפות

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, עורכת הדין ציונה קניג-יאיר, אמרה הבוקר כי היא שמחה על החלטת בג"ץ לעכב את הגשת עסקת הטיעון. לדבריה, "הדחייה שקיבלנו בהגשת כתב האישום המחפיר מחזקת את התקווה כי הצדק יראה וייעשה, וקורבנות תקיפה מינית לא תהיינה להפקר".

אל המאבק המשפטי והציבורי של תנועות הנשים הצטרפה גם תנועת "קולך", תנועה של נשים דתיות-פמיניסטיות, שעתרה לבג"ץ בדרישה לבטל את עסקת הטיעון, ש"סותרת את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

עורך הדין אביעד הכהן, שמייצג את התנועה, אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הנשיא קצב והיועץ המשפטי לממשלה מזוז חטא למחויבותם כשליחי ציבור. לדבריו, "בעלי שררה שמנצלים את כוחם למעשים אסורים פועלים בניגוד לרוח היהדות ובניגוד לרוח הדמוקרטיה, מדינת ישראל חייבת להביא את הדברים לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully