וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו להפגין נגד עסקת קצב

30.6.2007 / 0:01

עבור המתלוננות על תקיפה מינית באשר הן, עבור חברה מתוקנת ושלטון חוק אמיץ, וואלה! קוראת לכם לבוא היום בערב לכיכר רבין ולהפגין נגד עסקת הטיעון בתיק עבירות המין של משה קצב

המנצח היחיד מעסקת הטיעון שנחתמה אתמול בין משה קצב לבין פרקליטות המדינה, מגנת הצדק והמשפט בישראל, הוא הנשיא היוצא. בצד השני לעומת זאת, שפע מפסידים: א' הראשונה, א' השניה, פרקליטות המדינה, ככל הנראה גם הצדק ושלטון החוק עצמם. וכן – גם נשים באשר הן נשים. ולא – זו לא חצי נחמה.

בנאום שייזכר כאחד הנאומים המטרידים והנועזים שראינו בשידור חי אי-פעם, אפילו יותר מנאום ה"אכלו לי שתו לי", של עבריין המין המורשע (בקרוב), אמרה א', הראשונה שאזרה אומץ להתלונן נגד קצב – "אל תתלוננו". לתחושתה, זה פשוט לא שווה את זה. ואם זו, מר מזוז, המסקנה של המתלוננת מהפרשה, הרי שהפסדת. לא רשמת אתמול אף לא ניצחון קטן, רק אות קלון שכאילו מודיע: שלטון החוק הפסיד. הנשים הפסידו. כל עובדת, אם, אחות ואישה בישראל הפסידה מהחלטה פחדנית ועלובה שמסיימת את הפרשה הרועמת הזו בקול ענות חלושה. כל אותו הישג משפטי וציבורי כביכול, שהחיל את גישת בית שמאי במלוא חומרתה על חיים רמון, הולך לפח.

הפגינו נגד עלבון המתלוננות

בשנה שחלפה, דיבר היועץ המשפטי לממשלה בשבחן של המתלוננות, והדגיש את חשיבותו שלא תסולא בפז של התמריץ החיובי למתלוננות לגשת למשטרה, על אף הקשיים הכרוכים בכך. אתמול, הוא ניסה לסמא את עינינו בתירוץ דומה, וביצע את המהלך הלוגי הבא: הסדר טיעון כמוהו כהרשעה. מכיוון שהליך משפטי טומן בחובו אלמנט של חוסר ודאות באשר לסיכוי ההרשעה, הרי שהסדר טיעון, שכמוהו כהרשעה, הוא ניצחון למתלוננות. הנשיא הורשע, הודה. שלטון החוק לא אכזב. כבוד היועץ, הנשים אינן מטומטמות. האם לא עדיף בעיני מלומדי הפרקליטות לקחת את הסיכון, ואפילו הקטן של הרשעה, ולא להטיח עלבון כה צורם בפניהן של המתלוננות, אלו שהיו ואלו שעוד יהיו? להסדר טיעון מהסוג הזה, בתיק כה חשוב וטעון מבחינה ציבורית, אין מקום במערכת משפט מוסרית ששואפת להעביר מסר חיובי לחברה מתוקנת. כלומר, אם אנחנו עדיין מתיימרים להחזיק באחת כזו.

היום בערב, החל מהשעה 19:30, תתקיים בכיכר רבין בתל אביב הפגנה בחסותם של ארגוני סיוע לנפגעי תקיפה מינית וארגוני נשים. לא מדובר בתהליך השלום, לא בשתי מדינות לשני עמים ולא הטבח בדרפור. מדובר במשהו הרבה יותר קרוב ללב ולבטן של כולנו, כי הטילים אמנם עדיין לא הגיעו לתל אביב, אבל האנסים כבר מזמן שם. עדיין יש לציבור כח – כח ציבורי להשפיע על השופטים שידונו בתיק בבקשה, תחינה כמעט, להגן על לא רק אמותינו, אחיותינו, חברותינו ובנותינו, אלא גם על עצם הליך עשיית הצדק. הם יעשו זאת אם יסרבו לאשר את עסקת הטיעון המבזה הזו. להחזיר משהו לאמיצות שקמו והתלוננו, ולכל משה קצב, או עבריין מין מסוגו לחשוב פעמיים לפני שהוא שולח את היד למכנסים שלכן. בואו להפגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully