וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון איים ואולמרט דחה המינוי לאוצר בשבוע

נעה גרטי

27.6.2007 / 7:15

חה"כ רמון אמר כי יפרוש מן הפוליטיקה אם לא ימונה לתפקיד שר האוצר הנחשק. אולמרט עוד מתלבט בין בר-און, רמון ושטרית

מינוי שר האוצר החדש היה צפוי להתבצע היום, אך חבר הכנסת חיים רמון, המועמד לתפקיד, הודיע לראש הממשלה כי אם לא ימונה לתפקיד, יפרוש מן הפוליטיקה. כך דווח הבוקר בגלי צה"ל.

אולמרט, שרמון הוא ידידו הקרוב, החליט משום כך לדחות בשבוע את ההכרזה על המינויים בממשלה.

כתב "הארץ" מוטי בסוק:

ראש הממשלה אולמרט ממשיך להתלבט בין שר הפנים בר-און, ח"כ חיים רמון ושר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית. אולמרט משתף מעט מאוד אנשים בהתלבטויותיו, אך המועמד המועדף על ידיו לתפקיד שר האוצר החדש הוא מקורבו זה כ-20 שנה, בר-און. כדי שהשר החדש יוכל להיכנס לתפקידו, יצטרך שר האוצר המושעה, אברהם הירשזון, להתפטר מהתפקיד.

משימתו הראשונה של שר האוצר החדש, אם יהיה זה בר-און, רמון או שטרית, תהיה להורות למשרדי הממשלה השונים על קיצוץ של 1.5 מיליארד שקל מתקציביהם. הקיצוץ אמור לאפשר לממשלה לממן הוצאות בלתי מתוכננות בתחומי הביטחון, פיקוד העורף והחינוך.

תוכנית הקיצוצים בתקציב 2007 נשמרה עד כה בסוד במשרדי ראש הממשלה והאוצר. לדברי מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, האוצר יציג את מתווה הקיצוצים בפני ראש הממשלה והוא יובא לאישור המממשלה ביום ראשון. אריאב אמר ל-TheMarker כי בתקציב 2008 תתמקד הממשלה בחינוך, בביטחון ובצמצום הפערים הכלכליים-חברתיים, ועקב כך הלחץ על תקציב השנה הבאה יהיה גדול. כפי שמסתמן מעבודות ההכנה שנעשו באגף התקציבים, הממשלה תידרש לאשר בתקציב 2008 קיצוץ גדול ולא צפוי בהתחשב במצב המשק וקופת המדינה - בסך 9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully