וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתאמן לתקיפה באירן

22.6.2007 / 8:25

"מעריב" מדווח הבוקר שבחיל האוויר כבר החלו ההכנות לתקיפת אירן, במטרה לסכל את תכנית הגרעין של המדינה. גם הנשיא בוש אומר כי "כל האפשרויות פתוחות"

על רקע התקדמות תכנית הגרעין האירנית, נשאלת השאלה אם ממשלת ישראל מתכוננת לתקיפה אפשרית באירן, במטרה לסכל את הפרויקט הגרעיני של המדינה השיעית הקיצונית.

העיתון "מעריב" מדווח הבוקר כי התשובה חיובית: על פי העיתון, חיל האוויר מתרגל בחודשים האחרונים טיסות ארוכות טווח, לקראת תקיפה אפשרית של "יעדים מרוחקים". הצנזורה הצבאית אישרה את הדיווח.

תכנית תקיפה של הכור בנתנז

דיווחים דומים פורסמו בחודשים האחרונים בעיתונים ברחבי העולם. בחלק מהמקרים, צוטטו "גורמים במערכת הביטחון הישראלית" שאישרו את הדברים. בתחילת השנה פורסם בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" כי קצינים ישראלים בכירים אישרו שחיל האוויר הכין תכנית לתקיפת המתקן הגרעיני של אירן בנתנז.

אל הפרסומים בעיתונות מצטרפות הצהרות שמשמיעים לאחרונה בכירים בממשל האמריקאי. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר השבוע כי בכל הנוגע לסיכול תכנית הגרעין של אירן, "כל האפשרויות פתוחות" והבהיר כי גם תקיפה אווירית של יעדים באירן עומדת על הפרק. ישראל וארצות הברית פועלות בתיאום בטחוני ומדיני בנושא אירן כבר זמן רב.

גם האפשרות שארצות הברית בעצמה תתקוף את אירן עדיין לא ירדה מעל סדר היום. המגזין האמריקאי "ניו יורקר" פרסם בחודש ינואר השנה שהפנטגון הכין תכנית מפורטת להפלת המשטר האירני, אך בוושינגטון הכחישו את הדברים בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully