וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסון הומניטרי בעזה בתוך שבוע"

יוני מנדל

20.6.2007 / 17:12

מספר ארגונים הומניטרים של האו”ם הפועלים ברצועה מזהירים, כי בימים הקרובים יגמר הקמח ברצועה אם ישראל לא תפתח את מעבר קרני

רצועת עזה נכבשה בשבוע שעבר על ידי חמושי חמאס, ומאז היא נתונה במצב בו אין חוק ואין סדר. במסגרת המצב החדש מפחדים רבים מתושבי הרצועה לצאת מבתיהם, אולם בכך לא מסתיימות הבעיות ברצועה. ארגונים הומניטריים מזהירים, כי הרצועה עומדת בפני משבר אספקה חמור, וכי מורגש שם כבר המחסור במוצרי מזון בסיסיים ובראשם - קמח.

ארגון המזון של האו"ם מדווח, כי מאז כיבוש הרצועה על ידי חמאס עלו מחירי הקמח ומוצריו בכ-40%. החשש הפלסטיני מהפסקה כללית של אספקת מזון לרצועה, כמו גם היעדר חוק וסדר במקום, הביאו לכך שהדרישה לקמח הפכה למלחמה של ממש וארגון המזון מדווח שתוך שבעה ימים ייאזלו לגמרי מאגרי הקמח שברשותו.

"860 אלף בני אדם תלויים בסיוע "

כמו כן, ארגון הפליטים של האו"ם, אונר"א (UNRWA), המחלק מזון באופן קבוע לתושבי רצועת עזה דיווח, כי בתוך עשרה ימים ייגמרו עתודות הקמח של הארגון בעזה. עדנאן אבו-חסנה, דובר אונר"א בעזה, אמר לוואלה! חדשות, כי "860 אלף איש תלויים במזון שאנו מחלקים להם". לדבריו, "המחסור הוא בכל המוצרים הבסיסיים, לרבות שמן, פול וחלב תינוקות".

אבו-חסנה אמר ש"על ישראל להבין שאם המצב לא ישתנה, בתוך עשרה ימים תהיה רצועת עזה על סף משבר של ממש. אנו ניאלץ להתמודד אז עם רעב אמיתי". אבו-חסנה ביקש להבהיר ש"יש מכולות מזון שיכולות לספק לנו אספקה דחופה, אולם הן תקועות במעבר קרני כבר עשרה ימים. אנחנו קוראים לישראל לפתוח את מעבר קרני, קו האספקה היחיד שלנו".

בתוך כך דיווח קול ישראל, כי גם תחנות הקמח ברצועה עומדות על סף סגירה. לדברי אחד ממנהלי תחנות הקמח הפלסטיניות, שלוש מתוך שש תחנות ברצועת עזה כבר הפסיקו לעבוד.

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת, כי בכוונת האיחוד האירופי להעביר לרשות הפלסטינית סיוע בסך 30 מיליון דולר, באופן מיידי. פקיד בכיר באיחוד אמר, כי מטרת העברת הכסף היא הסדרת חובות של הרשות לגורמים בסקטור הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully